שברולט קפטיבהשם מלא: שברולט קפטיבה
אחיות לפלטפורמה: אופל אנטרה, סוזוקי XL7
מתחרות עיקריות: יונדאי סנטה פה, מיצובישי אאוטלנדר, סאניונג רקסטון, קיה סורנטו
כדאי לדעת עליה: שברולט קפטיבה הוא אחד מכלי הרכב הגלובליים שמציעה GM. הקפטיבה הוא רכב-פנאי רך עם מנוע רוחבי ומערכת 4x4 המבוססת על הנעה קדמית, ללא יומרות שטח וללא Low. הוא משווק אצלנו עם 7 מושבים, אבזור נאה וכולל בקרות שיוט ואקלים, 6 כריות ו-ESP. לקראת 2011 זכה הקפטיבה למתיחת פנים מקיפה. מבחוץ יושר קו עם עיצוב דגמי שברולט החדשים, אך החידוש המשמעותי נמצא מתחת למכסה המנוע: תיבת הילוכים חדשה עם שישה הילוכים, ומנועים מעודכנים. יחידת 2.4 ליטר חדשה, עם הספק של 182 כ"ס (136 כ"ס בעבר), יחידת V6 בנפח 3.0 ליטר עם 258 כ"ס (230 כ"ס במנוע ה-3.2 ליטר היוצא), וצמד מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר (במקום ה-2.0 ליטר הישן, 150 כ"ס) המציעים 163 או 182 כ"ס. מנועי הדיזל והבנזין הקטן מוצעים עם הנעה קדמית או כפולה, מנוע ה-V6 עם הנעה כפולה בלבד. ישנן תוספות אבזור חדשות, בהן חיבורי AUX ו-USB למערכת השמע, תאימות לתקן בלוטות' ובלם חניה אלקטרוני. כמו כן שופרה איכות החומרים ומערכת סיוע זינוק בעלייה בזוויות חדות בשטח. ב-2012 הגיעה אלינו גרסת הספורט הקצרה ב-6 ס"מ (457.5 מ') מהגרסה הרגילה, ונראית מעט שונה, בייחוד בחלק האחורי. הספורט מגיעה עם הנעה קדמית בלבד וצמד מנועי בנזין: 2.4 ליטר המוכר (182 כ"ס), 3.0 ליטר V6 עם 264 כ"ס.
כל מה שטוב: רכב פנאי רך ומרווח עם 7 מקומות, לאחר מתיחת הפנים מציע איכות משופרת, אבזור נאה ומנועים עדיפים.
כל מה שרע: יכולת שטח בסיסית, מתחרות טובות.
מה מקבלים: עיצוב נאה, 7 מקומות, ביצועים וצריכת דלק סבירים.
גרסה נבחרת: שברולט קפטיבה 2.4 ליטר (הנעה קדמית).