קרול שלבי
קרול שלבי – טייס בחיל האוויר האמריקני, נהג מרוצים ואבי שלבי קוברה ועוד אינספור מכוניות נוספות, הלך לעולמו ביום חמישי בשבוע שעבר (10 במאי) בגיל 89 בעיר דאלאס שבארצות הברית. הוא היה אחת הדמויות המזוהות עם תעשיית הרכב האמריקנית, בדגש על מכוניות השרירים של שנות ה-60' וה-70'.
קרול שלבי מספר על הקריירה שלו

הקריירה של שלבי התחילה במרוצים. לזכותו רשומה זכייה במרוץ לה-מאן בשנת 1959 כשהוא נוהג באסטון מרטין. כמו כן היו רשומים לזכותו לא פחות מ-16 שיאי מהירות בשנות ה-50'. הוא הספיק גם להשתתף במספר מרוצי פורמולה 1 לפני שפרש מנהיגה תחרותית בשלהי שנת 1959 עקב בעיות לב.

לאחר פרישתו ממרוצים פתח שלבי חברה הנושאת את שמו, אשר בתחילה עסקה בלימוד נהיגה ספורטיבית ומתקדמת. בשנת 1962 הוא הכיר לאמריקנים את AC קוברה האגדית מבריטניה בעלת העיצוב האלמותי ומנוע V8 של פורד שייצר אקסטרה פלפל. לימים נודתה המכונית בשם שלבי קוברה.
בהמשך שלבי שיתף פעולה עם פורד ויצר את גרסאות הביצועים המפורסמות של המוסטנג, שנקראו שלבי GT350 ושלבי GT500. הוא השפיע רבות גם על דגמים נוספים כמו פורד GT40 ויעץ גם בתכנון ה-GT בתחילת העשור. שיתוף הפעולה האחרון שלו עם פורד היה עוד השנה, כשזו הציגה גרסה מעודכנת לשלבי GT500 שמבוססת על פורד מוסטנג. אמנם שלבי בעיקר מזוהה עם פורד, אבל הוא גם השפיע רבות על יצרניות אחרות כמ, דודג' וייפר המקורית.

"תמיד שאלו אותי, 'מה המכונית האהובה עליך?', ותמיד השבתי שהמכונית האהובה עליי היא המכונית הבאה שאייצר" – קרול שלבי השאיר אחריו אישה, שלושה ילדים, שישה נכדים וארבעה נינים.