המעמד במצב פתוח. ההגה שבתמונה נמכר בנפרד.
מפולניה הרחוקה מגיעים אלינו מעמדי ההגה של חברת Wheel Stand Pro ותכליתם אחת: להקל על כמה שיותר גיימרים חובבי הגה לבצע את זממם במחשב או בקונסולת המשחק הביתית. לאחרונה החל ייבוא רשמי של המוצר, שטפטף עד עתה ארצה בייבוא אישי, ולכבוד המאורע קיבלנו אותו לכמה ימי ניסיון.
כל מי שברשותו הגה מכיר את הבעיה: לפעמים, כשאין הרבה זמן פנוי, רק המחשבה על ההסתבכות בחיבור ההגה לשולחן בשביל מרוץ או שניים גורמת לנו להשאיר את המתקן בבוידעם במשך חודשים על גבי חודשים. המעמד של Wheel Stand Pro מתיימר לטפל בדיוק בבעיה הזו. הוא מגיע בקופסה לא גדולה השוקלת כ-5 ק"ג בלבד והרכבתו הראשונית פשוטה למדי. בשימוש יומיומי יש להוציאו מאחסון, לכוונו בהתאם לצרכים (כחצי דקה עבודה) ולחבר את כבלי ההגה. הפירוק אורך זמן דומה.
סקירה: מעמד להגה של Wheel Stand Pro
צילום: מנהל
את המעמד ניסינו עם הגה מסוג לוג'יטק G25, מהספה הביתית מול ה-PS3 וגם בצירוף כסא רגיל מול מסך המחשב. בשני המקרים כיוון הגובה והזווית של המעמד תרמו רבות למציאת תנוחת נהיגה נוחה וקל למקם את הדוושות באופן שיאפשר תפעול נעים. המוט המחזיק את ההגה דק מספיק בכדי שלא יפריע לנהיגה ובזכות שימוש בחומרים עמידים ואיכותיים המעמד יציב אצל מרבית המשתמשים. ל"נהגים" המשתמשים בהעברת הילוכים ידנית, ניתן לחבר את מוט ההילוכים בשני גבהים אפשריים בהתאם לדרישות. יש לנו רק תלונה אחת כלפי המעמד: תחת עומס כבד ובפעולה אגרסיבית במיוחד עם ההגה, הוא מאבד מעט מיציבותו ואף עשוי להשמיע רעשי חריקה.
היתרון הגדול של המעמד, מלבד אפשרויות הכיוון וההתאמה הנוחות והמהירות, הוא בגודלו ומשקלו. כשהוא מאופסן עם הגה מחובר, הוא תופס נפח לא גדול משמעותית משל שואב אבק ממוצע. אורכו הממוצע כ-65 ס"מ, רוחבו כ-40 ס"מ וגובהו במצב מקופל נע סביב החצי מטר, בהתאם להגה הנבחר. מעמד הכולל כסא (Play Seat) שוקל פי כמה ותופס הרבה יותר מקום – באופן שמגביל רבים מאיתנו, אשר מחויבים להשתמש בסלון הביתי או בפינת המחשב בכדי לספק את צרכינו המוטוריים.
סקירה: מעמד להגה של Wheel Stand Pro
צילום: מנהל
בעצם, למעמד עם כסא יש יתרון אחד בלבד על פני המעמד של Wheel Stand Pro, והוא תנוחת הנהיגה מוכוונת המירוץ, עם מושב ייעודי המאפשר שעות של אימון. במסגרת החסרונות של מעמד כזה נמצא גם העניין הכספי, שכן Play Seat איכותי יעלה לכם אלפי שקלים, בעוד המעמדים של Wheel Stand Pro עולים בין 830 ל-990 שקלים כולל משלוח, בהתאם לסוג ההגה. בדיקה קצרה של המחירים בחו"ל מגלה כי המחיר בארץ גבוה יותר במידה מסוימת, כאשר היתרון בקנייה בארץ הוא שתקבלו מימוש אחריות (שנה) דרך היבואן הרשמי.
לסיכום: מעמד יציב, קל להתאמה, נוח לאחסנה וזול לקנייה ביחס למוצרים מקבילים (גם אם לא זול בפני עצמו). אם השקעתם ורכשתם הגה איכותי ואין לכם מקום ל-Play Seat המחובר באופן קבוע – זה המוצר בשבילכם.