הקבוצה הצרפתית-יפנית רוכשת שחקנית חיזוק רוסית. אחרי שרנו קנתה 25% ממניות חברת אוטו-ואז (AvtoVAZ), דיווחנו לכם על כך שהיא רוצה להרחיב את אחזקותיה בחברה הרוסית. כעת מושלמת העסקה ולמעשה זוכה רנו-ניסאן בשליטה על יצרנית המכוניות הגדולה ביותר ברוסיה, המוכרת יותר במה: לאדה. העסקה התבצעה על-ידי הקמת חברת החזקות משותפת לרנו-ניסאן ולשלטון הרוסי, שהיה בעל הבית באוטו-ואז עד כה.

סך העסקה עומד על 750 מיליון יורו אשר 300 מתוכם ישולמו על-ידי רנו והשאר על-ידי ניסאן. אלו יקנו לרנו-ניסאן שליטה על 67.13% ממניות חברת האחזקות Russian Technologies, שמחזיקה ב-74.5% ממניות אוטו-ואז לאחר שזו הזדקקה להלוואות. אם עושים קצת אחד-ועוד-אחד יוצא שמדובר ב-50.01% מהשליטה באוטו-ואז ולמעשה בעלות. ולזה תוסיפו את האחוזים שרכשה רנו לפני מספר שנים.

שיתוף הפעולה עם היצרנית הרוסית החל לפני מספר חודשים כאשר רנו ואוטו-ואז פתחו פס ייצור משותף במפעל שבעיר טוליאטי שברוסיה. העיר, אגב, קרויה על שם מנהיג המפלגה הקומוניסטית באיטליה בתחילת המאה הקודמת, שעזר בהקמת המפעל של אוטו-ואז, אז בשיתוף עם פיאט. עם ההשקעה של רנו, הפך המפעל לאחד ממפעלי ייצור המכוניות הגדולים בעולם.

רוסיה נמצאת בדרך להפוך לשוק הרכב הגדול ביותר באירופה, כאשר כלכלה רעועה הייתה זו שמנעה מ-150 מיליון תושביה לרכוש מכוניות בשנים קודמות. עם הכסף מגיעות המכוניות, ובשנה שעברה נמכרו ברוסיה למעלה מ-2.5 מיליון מכוניות – מתוכן כחצי מיליון תוצרת לאדה, ועוד כ-300,000 תוצרת רנו-ניסאן. משמעות הדבר היא שרוסיה הופכת כעת לשוק השלישי בחשיבותו לקבוצה כולה, אחרי סין וארצות הברית.