מדי שבוע נציג לכם שתי מכוניות שמספקות תמורה דומה עבור מחיר שונה, או מחיר דומה ותמורה שונה. מי מהן היא העסקה הכדאית והמומלצת? מה עדיף לקנות ולמה? איזו מכונית נותנת את התמורה הטובה יותר למחיר? התשובות – לפניכם.

השבוע נפגיש את פורד פיאסטה, שהיא מהמובילות בקטגוריה, עם פיג'ו 206+, שחזרה אלינו בשנה שעברה כגרסה מחודשת ל-206 הותיקה.

מי מול מי? פורד פיאסטה 1.25 ליטר ידנית נגד פיג'ו 206+ 1.4 ידנית
קטגוריה: סופרמיני
מחיר תחרותי לקבוצה: פחות מ-75,000 שקלים (כדוגמת: סקודה פאביה, רנו קליאו)

מקבלת צל"ש: פורד פיאסטה מציעה חבילה טובה עם עיצוב עדכני, תא נוסעים נאה ומרווח פנימי טוב מלפנים אך בינוני מאחור. יש לה רשימת אבזור עשירה למדי, עם 7 כריות אוויר כסטנדרט, מערכת שמע מקורית וחיבור USB. הגרסה הידנית עם מנוע 1.25 ליטר (82 כ"ס) נוספה לאחרונה כתשובה להלך הרוח של השוק הישראלי עם מחיר אטרקטיבי למדי – 75,000 שקלים. לפיאסטה התנהגות כביש טובה למרות מנוע מעט עצל ויש לה נוכחות בגלל העיצוב המושך. סך הכל, נחשבת הפיאסטה למתמודדת ראויה לכתר המכונית הטובה בקטגוריה.

מקבלת טר"ש: פיג'ו 206+ חזרה אלינו בשנה שעברה כשהיא מתוחת פנים ומעודכנת, אך למעשה מדובר באותה 206 ותיקה שהוצגה ב-1998 כשאותות הגיל נכרים בה (בעיקר בתא הנוסעים). היא מצוידת באותה יחידת כוח (1.4 ליטר, 75 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית) ומציעה רשימת אבזור סבירה, אך לוקה בחסר בתחום הבטיחות עם 4 כריות אוויר בלבד לעומת 6 המצויות במרבית המתחרות. המחיר שלה עומד על 82,990 שקלים שהוא מקביל למתחרות אחרות בקטגוריה, אך מדובר במכונית מיושנת המציעה חבילה פחות טובה מהסטנדרט בשוק.