צילום: לישי בן ינאי
הקיץ בפתח ועימו הגיעו גם נהגי רכבי הפנאי שטח לחופי ישראל. במבצע אכיפה מיוחד שקיימה רשות הטבע והגנים בסוף השבוע האחרון, ניתנו 72 דו"חות לנהגים שנסעו בחוף הים באזור שמורות טבע חולות ניצנים ושמורת זיקים שבדרום הארץ. במהלך המבצע הסתייעו הפקחים בשוטרים מתחנות שדרות ואשקלון, במצלמות ארוכות טווח אשר תיעדו את כלי רכב מרחוק ואף בסיוע אווירי שניתן ממטוס רשות הטבע והגנים.
בנוסף לדו"חות, שסכומם נע בין 500-1,000 שקלים, ניתנו גם 15 אזהרות לנהגים שנסעו על קו המים או מחוץ לדרכים מסומנות בתחומי שמורות הטבע. ע"פ הרשות, בשבועות הקרובים ובמהלך הקיץ יתקיימו מבצעי אכיפה נוספים באזור.

און ולנסי, הממונה על אכיפת החוק במחוז מרכז של רשות הטבע והגנים: "במרכז הארץ בכלל ולאורך חופי הים התיכון בפרט נותרו מספר חופים פתוחים ושמורות טבע ערכיות, אשר מבקשים לשמר את הטבע שנדחק בשל פיתוח עירוני ותשתיות. שטחים אלו משמשים רבות את תושבי האזור לפעילות נופש ונסיעת כלי רכב על קו החוף מסכנת אותם וכמובן שמנוגדת לחוק. בנוסף, רבים מבעלי החיים והצמחים באזור מתקיימים רק בזכות השמירה על השטחים הללו. אני מקווה שלא נאלץ להמשיך ולתת קנסות וכי הנהגים יבינו שיש לנהוג לפי החוק על מנת להגן על הנכסים הזה, למען הדורות הבאים."