ניקו רוזברג במרצדסניקו רוזברג הביא בגרנד פרי הסיני שבשנחאי ניצחון ראשון לקבוצת מרצדס מאז חזרתה לזירת הפורמולה 1 לפני יותר משנתיים. מדובר באירוע היסטורי של ממש כי הפעם האחרונה בה נצחו חיצי הכסף בזירה הזו הייתה ב-1955. זה היה גם הניצחון הראשון של בקריירה של רוזברג, אחרי 111 מרוצים. בהחלט אירוע מרגש.

קבוצת מרצדס הייתה על הגובה בסין וזה החל בהקפות הדירוג בהן היה רוזברג המהיר ביותר ואילו מיכאל שומאכר השיג את הזמן השלישי בטיבו. הוא קודם למקום השני כיון שלואיס המילטון במקלארן נענש על החלפת תיבת הילוכים. וכך קיבלנו (לראשונה מאז 1955) שורה ראשונה של מרצדס כאשר מאחוריהם נמצאים קאמוי קוביאשי המפתיע בסאובר, קימי ראיקונן בלוטוס וג'נסון באטון במקלארן.

רוזברג פתח היטב ויחד עם שומאכר יצר פער גדול לעומת המכוניות שמאחור. שתי מכוניות המרצדס נראו הפעם טוב מתמיד ובניגוד לעבר לא איבדו קצב ומקומות במהלך המרוץ. שומאכר נאלץ לפרוש אחרי החלפת הצמיגים הראשונה: מכונאי הקבוצה לא הידקו את הצמיג הימני הקדמי למכונית, והוא התפרק. המצב הזה בהחלט היה סימן טוב עבור באטון, שפתח מצוין ועלה למקום השלישי. זה היה קרב טקטי בין נהג המקלארן שבחר בשלוש החלפות צמיגים לבין רוזברג שהלך על שתיים. אלא שגם באטון נפל קורבן לתקלה ברחבת הטיפולים ואיבד שם זמן רב. הוא יצא למקום השישי ולחבורה צפופה שנאבקה על מקומות. כך לקראת סיום המרוץ ראינו קרב צמוד בעשירייה הראשונה, במהלכו הצליח באטון להתקדם למקום השני כאשר חברו לקבוצה, המילטון עולה למקום השלישי.

אבל זה היה היום של מרצדס וכאשר רוזברג, ששלט היטב במרוץ, חצה את קו הגמר נראו הרבה דמעות של שמחה. אחרי כל כך הרבה כישלונות, סוף סוף מצליחה הקבוצה להגיע לניצחון.
פורמולה 1: ניצחון היסטורי למרצדס בסין
צילום: מנהל
רוזברג ושומאכר במקצה הדירוגים
צמד מכוניות של רד-בול שפתחו באופן מהוסס למדי הצליחו לסיים במקומות הרביעי (מרק וובר) והחמישי (סבסטיאן פטל, שהדרדר בפתיחה עד למקום ה-14). רומן גרוז'אן סיים שישי בלוטוס לפני ברונו סנה (וויליאמס), פסטור מלדונדו (וויליאמס), פרננדו אלונסו (פרארי) וקאמוי קוביאשי (סאובר).

גרנד פרי סין

1. ניקו רוזברג – מרצדס
2. ג'נסון בטון – מקלארן
3. לואיס המילטון – מקלארן
4. מרק וובר – רד בול
5. סבסטיאן פטל – רד-בול
6. רומן גרוז'אן – לוטוס
7. ברונו סנה – וויליאמס
8. פסטור מלדונדו – וויליאמס
9. פרננדו אלונסו – פרארי
10. קאמוי קוביאשי – סאובר

אליפות הנהגים
1. לואיס המילטון – 45 נק'
2. ג'נסון באטון – 43 נק'
3. פרננדו אלונסו – 37 נק'
4. מרק וובר – 36 נק'
5. סבסטיאן פטל – 28 נק'

אליפות היצרניות
1. מקלארן – 88 נק'
2. רד-בול – 64 נק'
3. פרארי -37 נק'
4. סאובר – 31 נק'
5. מרצדס – 26 נק'