חפשו את המדבקה הזו על הצמיגהאיחוד האירופאי מבקש להעשיר את ידע הצרכנים בבחירת הגומי המתאים להם. על כן החליט כבר לפני יותר משנה, לצייד כל צמיג חדש שיימכר באירופה מנובמבר 2012 בתווית מיוחדת שבה 3 פרמטרים נבחרים:
התנגדות לגלגול – מתורגם לחיסכון בצריכת דלק ופליטה נמוכה יותר של מזהמים. לפרמטר 7 דרגות כאשר האמצעית (D) אינה בשימוש והראשונה (A) אינה ברת השגה כיום בייצור צמיגים סדרתי. ההפרש בין הדרגה הטובה ביותר (B) לגרועה ביותר (G) הוא 0.665 ליטר ל-100 ק"מ עבור כלי רכב הצורך בממוצע ליטר דלק כל 15 ק"מ. כלומר הפרש של כ-1.2 ליטר בין הדרגה הטובה ביותר לגרועה ביותר.
בלימה בכביש רטוב – גם בפרמטר זה 7 דרגות וגם כאן שתי דרגות שאינן בשימוש. הדרגה האמצעית (D) והדרגה הגרועה ביותר (G). כל דרגה נמדדת במטרים ובעת בלימת חירום על כביש רטוב ממהירות של 80 קמ"ש ההפרש ביניהן נע בין 3-6 מטרים. או במילים אחרות, ההפרש בין הדרגה הטובה ביותר לגרועה ביותר הוא למעלה מ-18 מטר. וזה כבר מאוד משמעותי ושווה את ההשקעה בצמיג האיכותי יותר. עם זאת חשוב לזכור כי צמיג המפגין ביצועים טובים על כביש רטוב, לא בהכרח יחזור על אותם ביצועים בכביש יבש.
רעש – נמדד כרעש הצמיגים מחוץ לרכב בניסיון להתעלם ממרכיבי הבידוד השונים בכל רכב. הנתון נמדד בדציבלים כאשר בנוסף למספר מושחרות השנתות ככל שהצמיג רועש יותר.

היום (ג'), יבואניות הצמיגים בישראל קיבלו מידי משרד התחבורה את המסמך לפיה במהלך 2013 תיכנס לתוקפה התקנה שתחייב את כל העוסקים בייבוא צמיגים בסימון שלושת המאפיינים הללו. יש לציין כי חלק מיצרניות הצמיגים האירופיות כבר מיישמות את תקנת האיחוד, כך שסביר להניח שעוד לפני יישום התקנה בישראל תוכלו למצוא צמיגים שכאלה על המדפים.

נשוב ונזכיר כי כדאי לרכוש צמיגים ממותגים מוכרים ולא להתפתות ל"מבצעים" ולרכישת צמיגים ממותגים נחותים הנמכרים "במבצע".