SRT וייפר
למרות שאין לה שום משמעות כלפינו, ולמען האמת גם לא כלפי השוק האמריקני בו היא תימכר אבל לא במספרים משמעותיים, קרייזלר מציגה דודג' וייפר החדשה. או ליתר דיוק SRT וייפר, היא אולי המכונית הכי מעניינת בתערוכת ניו יורק שנפתחה היום לקהל הרחב. אם התמונות וההקדמה לא הסבו את תשומת ליבכם, אז נזרוק קצת מספרים לתבשיל – מנוע V10, בנפח 8.4 ליטר, עם 640 כ"ס ב-6,150 סל"ד שמייצר את נתון המומנט הגבוה ביותר במנוע לא מוגדש שנמצא בייצור כיום, או בשבילכם – 83 קג"מ ב-4,950 סל"ד. הרבה מהכל ובגדול, כמו שהאמריקנים אוהבים.

כ-10 שנים אחרי הוייפר הראשונה (נבחנה לראשונה ב-1989, הוצגה ב-1991 ויוצרה ב-1992), ושנתיים אחרי שהופסק ייצורו של הדור הקודם (כחלק מהשפעת המשבר הכלכלי), הוייפר חוזרת תודות לפיאט, בעלת הבית החדשה. SRT וייפר החדשה, המהווה דור חמישי לדגם, מצליחה לשמור על אותם מאפיינים של הסבתא-רבה שלה. העיצוב ממשיך את אותו הקו, המנוע גדול המימדים שוכן בחזית הארוכה במיוחד של הוייפר ובמבט מהפרופיל היא נראית כמעט זהה לדגם הראשון. אפילו המנוע שומר על אותם מאפיינים, עם הרבה צילינדרים, הרבה סמ"קים ובמובן כזה או אחר גם הרבה כוחות-סוס. יש לה 40 כ"ס יותר מלקודמתה, וגם יותר מומנט (77.5 קג"מ ב-5,600 סל"ד בדור הקודם). הכוח מועבר לגלגלים האחוריים, שקוטרם 19 אינץ' (18 אינץ' בקדמיים), בעזרת תיבת 6 הילוכים ידנית.
צילום: מנהל
ראלף ז'יל, נשיא ומנכ"ל המותג SRT, ממש אוהב את היצירה החדשה שלו
הוייפר החדשה מוצגת בשתי גרסאות – SRT וייפר "רגילה" וגרסת מרוצים המיועדת למסלול בלבד בשם SRT וייפר GTS. היא קלה יותר מהדגם הקודם בכ-45 ק"ג, מה שמציב את משקלה על כ-1,525 ק"ג, אך המספר הרשמי עדיין לא פורסם. גם נתוני ביצועים לא פורסמו, אבל עם חידושים טכנולוגיים (בשבילה זה חדש) כמו בקרת אחיזה ובקרת יציבות, מתלים חדשים, בולמים ובלמים חדשים, צמיגי פירלי P-זירו וכמובן תוספת הכוח – אפשר לצפות לשיפורים גם בביצועים. לשם השוואה, דודג' וייפר הקודמת האיצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד, ל-160 קמ"ש ב-7.6 שניות ונמאס לה ב-325 קמ"ש. אין ספק, אם כך, שהוייפר החדשה תצטיין ביציאה מהמקום ובנסיעה בקו ישר.

גם רשימת האבזור שודרגה, עם בקרת שיוט כסטנדרט (לראשונה בוייפר), בקרת שיגור, מסך מגע בגודל 8.4 אינץ' המאפשר שליטה במערכות וגם מערכת שמע מרובת-רמקולים (18).
צילום: מנהל
צמד חמד. SRT וייפר "רגילה" ו-GTS
גרסת המרוצים, שנשמרה כסוד עד החשיפה בתערוכת ניו יורק, היא גם הודעה על חזרתה של הוייפר לסדרת מרוצי הלה-מאן האמריקנית.

אגב, למקרה שתהיתם למה קוראים לא היום SRT וייפר ולא דודג' וייפר, נזכיר לכם ש-SRT (ר"ת: Street and Racing Technology – טכנולוגיית רחוב ומסלול בתרגום חופשי) הפכה לשם נרדף לוייפר בעשור האחרון. קרייזלר החליטה להפריד את השם למותג נפרד, בדומה למותג ראם (RAM). ייצור הוייפר החדשה יחל ברבעון הרביעי של 2012, מה שמשאיר לנו מספיק זמן ליהנות מהתמונות והסרטונים.