שברולט אימפלה דור עשירישברולט אימפלה הוצגה לראשונה ב-1957 והחלה להימכר ב-1958. לאורך השנים הגיעו חלק מהדורות גם אלינו כשהדור השמיני של תחילת המילניום היה הדור האחרון להופיע בישראל. ייבוא אותו הדור הופסק כשהוצג הדור התשיעי ב-2005 וכעת בתערוכת ניו יורק מוצג הדור החדש והעשירי במספר.

כבר במבט ראשון ניתן להבחין בפרופורציות בשרניות יותר מבעבר ובנוכחות גבוהה יותר מזו שפגשנו בדור הקודם. מלפנים ניתן להבחין בשבכה החדשה של שברולט אותה כבר ראינו בטראוורס המחדש שמוצג אף הוא לראשונה בתערוכת ניו יורק.
שברולט אימפלה: דור עשירי
צילום: מנהל
מבחינת הממדים, האימפלה החדשה ארוכה יותר מקודמתה ב-2 ס"מ כשבסיס הגלגלים שלה ארוך ב-3 ס"מ. מידות הרוחב והגובה כמעט ולא השתנו. מידות המכונית הן: אורך של 511 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 150 ס"מ ובסיס גלגלים של 284 ס"מ. משקלה עומד על 1,723 ק"ג בגרסה החזקה.

האימפלה תוצע ב-3 גרסאות הנעה. גרסת הבסיס תגיע עם מנוע 2.4 ליטר אקוטק בעל 4 צילינדרים המספק 182 כ"ס ו-23.8 קג"מ ב-4,900 סל"ד, שמציג צריכת דלק של 14.8 ק"מ לליטר בדרך בינעירונית. גרסת הביניים תוצע עם מנוע 2.5 ליטר אקוטק, בעל 4 צילינדרים גם הוא, המספק 195 כ"ס. לגרסת ה-LT הבכירה יצורף מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר המספק 303 כ"ס עם מומנט של 36.5 ב-5,300 סל"ד. בכל הגרסאות משודכים המנועים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.
שברולט אימפלה: דור עשירי
צילום: מנהל
את קפיצת המדרגה האמיתית נראה שהאימפלה עברה בתא הנוסעים עם חיפוי עליון של הדשבורד בתפירה כפולה ומושבים ודיפונים בשילוב עור ואולטרא-זמש (Ultrasuede – סיב סינטטי שנועד לתת תחושה של זמש עם עמידות לכתמים ולדהייה של צבעים). במרכז לוח המחוונים שוכן מסך בגודל 4.2 אינץ' שמציג מידע משתנה לנהג, ובקונסולה המרכזית נמצאת מערכת ה-MyLink של שברולט על מסך 8 אינץ', שיכולה גם להתחבר לסמארטפונים באמצעות בלוטות'. בנוסף, תצויד האימפלה בשלל אבזרי בטיחות כמו בקרת שיוט אקטיבית, מערכת לבלימה אוטומטית במקרה של זיהוי פוטנציאל לתאונה, התראה בעת סטייה מנתיב, התראה מפני רכב ב"שטח מת" וכו'.