מאזדה CX-5דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, מתחילה בימים אלה בשיווק רכב הפנאי החדש שלה, ה-CX-5 המדובר. זו המכונית הראשונה שנשענת על פלטפורמת הסקאי-אקטיב אשר תשמש גם את מאזדה 3 ו-6 הבאות. מדובר בתפיסה טכנולוגית חדשה של היצרן היפני שעוסקת בהורדת משקל ואופטימיזציה של כל מרכיבי הרכב כולל מנוע ותיבת הילוכים לטובת חיסכון משמעותי בדלק. בדלק כבר עסקו בתקופה האחרונה בתקשור ושיווק הטכנולוגיה החדשה לציבור. ראיה ליומרות הטכניות היא מיקום הרכב בקבוצה 4 של המס הירוק (תוצאה יוצאת דופן לרכב פנאי).

מאזדה CX-5 יוצע עם מנוע ה-2.0 ליטר 155 כ"ס (20.4 קג"מ) החדש של מאזדה ותיבה אוטומטית עם 6 הילוכים (187 קמ"ש מרביים וזינוק ל-100 ב-9.6 שניות בגרסת ההנעה הכפולה). הוא יוצע עם הנעה קדמית או כפולה ושלוש רמות גימור. כיאה לדלק מוטורס, כל המכוניות יהיו מצוידות למדי ויכללו מערכת שמע עם פיקוד מההגה, צג מגע, בקרת אקלים, מחשב דרך, בלוטות' וחישוקים קלים. כולן, למעט רמת הגימור הבסיסית עם הנעה קדמית גם יצוידו בגג נפתח. גרסת הפרמיום המהודרת ביותר תכלול גם עור, כיוון מושב נהג חשמלי, מצלמה אחורית וחישני קרבה היקפיים.

המחירים יחלו ב-161,000 שקלים לגרסת ההנעה הקדמית הבסיסית, שזה קצת מעל המתחרים מקוריאה אבל לפי דלק האבזור כאן עדיף. כפולת ההנעה תעלה 24,000 שקלים נוספים. גרסת הלקצ'רי תעלה 185,000 שקלים עם הנעה קדמית ו-192,000 שקלים עם הנעה כפולה, ואילו גרסת הפרמיום תעלה -209,000.