לפני ראלי פורטוגל הביעו נהגיה של סיטרואן חששות לגבי התחזקותה של פורד. הפיאסטה הוכיחה את מהירותה בראלי מקסיקו, למרות תקלות טכניות שפגעו בתוצאותיה הסופיות, וסבסטיאן לואב הודה שלאור ההשתפרות הזו הקרב בפורטוגל הולך להיות צמוד מאוד. חברו לקבוצה, מיקו הירבונן, דווקא נשמע מעודד מיכולותיו עם ה-DS3: "במקסיקו השגתי זמנים טובים", הוא אמר, "אבל אני עדיין צריך לעבוד על השינוי בסגנון הנהיגה שלי, בכדי שיתאים טוב יותר למכונית. אני נוטה ללחוץ אותה חזק מדי ובסוף היא נוסעת יותר מדי על הצד". אנחנו דווקא מעדיפים לראות קצת אקשן באלכסון, אבל מול השעון אי אפשר להתווכח.מאדס אוסטברג מנצח לראשונה בחייו, אחריו שהירבונן נפסלנעבור לסיקור הראלי: הוא החל בניצחון של יארי-מאטי לאטוולה, נהגה הראשי של פורד, בסטייג' המוקדמות. כתוצאה, הורשה לאטוולה לבחור ראשון את מיקומו בתור הזינוק לראלי – והוא בחר לזנק אחרון בכדי לקבל את השביל ה"נקי" ביותר ולהגדיל את האחיזה. חברו לקבוצה סולברג בחר את המקום הלפני אחרון, אך באופן מפתיע הלכו אנשי סיטרואן על הטקטיקה ההפוכה – הירבונן בחר לזנק ראשון ולואב שני, בטענה כי ניסיון העבר מלמד על ענני עפר שמתפזרים ממעבר המכוניות וחוסמים את הראות – מה שעשוי אף להגדיל את הסיכון שמטילים הסטייג'ים הראשונים של הראלי, המתקיימים בלילה.
מי צדק? הסטייג' הראשון של הראלי התקיים ברחובות העיר ליסבון, אבל השני – סטייג' עפר קלאסי –הוכיח שההימור של פורד השתלם כשנהגיה היו מהירים משמעותית מנהגיה של סיטרואן. הסטייג' השלישי כבר חתם את הגולל כשלואב החליק באמצעו מהשביל: הדרך התעקלה מעט שמאלה בסופה של עלייה קלה שלאחריה פנייה ימינה, ולואב לא הקשיב לדברי הנווט שלו – והמשיך שמאלה. התוצאה: מכונית מרוסקת ופרישה מהראלי.
למחרת, שני סטייג'ים מאוחר יותר, וגם לאטוולה נכנע – הפעם לתנאי הדרך. גשם, בוץ, ערפל ואבן במרכז השביל הכניסו אותו לתוך תעלה, הורידו אותו מהמקום הראשון ומנעו ממנו להמשיך לאורך כל היום, מה שעלה לו בהפסד של 15 דקות. פטר סולברג ירש ממנו את ההובלה אבל סטייג' מאוחר יותר סבל מגורל דומה וקיבל 10 דקות קנס. מיקו הירבונן הפך כתוצאה למוביל הראלי ונשבע להיות זהיר במיוחד – והוא אכן המשיך להוביל את הראלי עד סופו.
רק שקבוצתו של הירבונן לא הייתה כה זהירה, מסתבר, שכן עם סיום הראלי נבדקה מכוניתו ונמצא כי המצמד ומגדש הטורבו בה לא עמדו בתקנות. הוא נפסל באופן מיידי ומאדס אוסטברג, עם פיאסטה של קבוצת אדאפטה, קודם אל המקום הראשון. שני סיים יבגני נוביקוב עם פיאסטה של M-ספורט, שהצליח להגן על השעיטה של פטר סולברג אשר סגר את הפודיום במקום השלישי.
לואב עדיין מוביל את האליפות ביחד עם קבוצתו, אך ההפרשים קטנים ביותר לקראת המירוץ הבא, שיתקיים בסוף אפריל, בארגנטינה.

דירוג ראלי פורטוגל:
1. מאדס אוסטברג (פיאסטה פרטית) – 4:21:16.1 (25 נק')
2. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – +1:51.8 (18 נק')
3. פטר סולברג (פורד) – 3:25.0+ (15 נק')
4. נאסר אל-עטייה (קאטאר סיטרואן) – 3:47.4+ (12 נק')
5. מרטין פרוקופ (פיאסטה פרטית) – +7:57.6 (10 נק')
6. דניס קויפרס (פיאסטה פרטית) – 8:01.0+ (8 נק')
7. סבסטיאן אוגייר (פאביה אס2000) – 8:39.1+ (6 נק')

דירוג נהגים אחרי 4 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 66 נק'
2. פטר סולברג (פורד) – 62 נק'
3. מאדס אוסטברג (פיאסטה פרטית) – 53 נק'
4. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 50 נק'
5. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 39 נק'
6. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 28 נק'
7. דני סורדו (מיני) – 21 נק'
8. נאסר אל-עטייה (קאטאר סיטרואן) – 20 נק'

דירוג קבוצות אחרי 4 מרוצים:
1. סיטרואן – 108 נק'
2. פורד – 96 נק'
3. M-ספורט פורד – 69 נק'
4. קאטאר סיטרואן – 31 נק'
5. מיני – 26 נק'