כשכבר חשבנו שהטרופי טראק של עידו כהן הוא בבואת הבאחה האולטימטיבית, ככל שמדובר ביצירי ברזל טורפי-זוללי חולות מדבר, הגיעה הגברת "ליידי די" של אייל לביא והטפיחה את המציאות בפרצופנו. עידו כהן עצמו עמד בחולות צאלים והניד ראש בהערכה שעה שהעם הקיף את האמבטיה הממונעת שזה עתה סיימה 4 הקפות בצורה מושלמת, סבב אותה במעגלים וסגד לה בהתפעלות.

מדובר בכלי באחה מדרגה 2 המכונה בעגת הבאחה האמריקאית קלאס 1, מתהדר במנוע שברולט 6 ליטר אשר הובא ארצה בחלקים והורכב בסדנת 'עדו שיפורי רכב' בפרדס חנה בהפסקות של פס ייצור הזיבאר. עידו גם שם יד מבינה לצורך התאמות קלות לאופי האוריינטלי של המרוצים המקומיים, ובצהרי שישי טיפסו אל הקבינה אייל לביא ואיציק חמו לתחרות בכורה ישראלית ללא הכנה מקדימה כלשהי. כמובן שלא השלכנו לכיוונם שום צ'אנס. כבר ראינו כלים חדשים מתנפלים על חולות צאלים באמביציה נלהבת ומדדים אחר 2 הקפות חזרה לסדנאות מובסים, פשוטי איברים מעוקמים, ציריות מפורקות ומיתלים עקורים. והנה – הפתעה: סיבוב אחרי סיבוב הכלי מוביל את ההקפות בעוז והדר ונותן תמורה מלאה לאגרה בחזיון מענג של מיתלים המשייטים את אמבטיית המרכב כמו אפיריון נסיכים על פני הבאמפים ואל הניצחון. על הקוים ריקד מהתרגשות אלעד לביא, האח של. אפשר להבין אותו, אם אתם זוכרים את סאגת הברקודות הכושלות שניסו בשנתיים האחרונות להתמודד באליפות מרוצי המדבר הישראלים וכשלו והתפרקו פעם אחר פעם.

הכלי השני שהתפעמנו ממנו היה... בארקודה. כן, בא דור שפט והוכיח כי אם רוצים להכליא מרכב 4 גלגלי עם מנוע של אופנוע (CBR 954) צריך לדעת סוד מקצועי אחד או שנים והוא מוכיח לנו זאת מעל לכל ספק בסיימו 4 הקפות בנות 28 ק"מ כל אחת ללא כל פגע, כשל או נזק.

פתחנו הפעם ב-4 גלגלי – אז נמשיך. עידו כהן לא מתייצב כי הוא חולה מידי בשביל לנהוג אבל משקיף משולי המגרש על קטגוריית הטרופי טראק היפה שהוא הניח לה את היסודות כשחוץ מליידי די האמורה מתחרים בה גם אנשי רדיאטור מודיעין שלא מפילים עלינו את השמיים בביצועים מלהיבים במיוחד, איציק מיני מגיע עם יציר כפיים צהוב חדש (שגם הוא מסיים את ההקפות ללא פגע) ניר זהבי ושוקו – כנ"ל, ורק עידן הגז מצליחים ברוב תושייה לתקל באמפים+עקיפה באגרסיביות-מה, תולשים ממקומו ג'אנט אימתני, וזורעים גוז'ונים למעצבה באדמת הנגב.

מנצחי הדקאר – רז והלל – פותחים עונה בנצחון. שחם- לאוטרבך ושמעוני-ליטבק מנסים להעניק להם התמודדות ראויה אבל פנצ'רים מפנצ'רים להם את התכניות. ניצן שקל פורש מאוכזב מאד אחרי הקפה אחת בה התאייד לו המצמד בכלי החדש שבנה על חורבות הפג'רו המיתולוגי שלו, כלי חולות יפה ומושקע העושה שימוש במנוע וגיר מיצובישי קינג וגוף מעוצב א-לה-עידו. נווט חדש נצפה בקבינתו, יובל נוימן (בנו של נווטו הקבוע).

קטגוריית המכוניות האחרונה עליה נדווח היא T2 ובה שני מתחרים שפירא-מולדבסקי ושפרונץ-אוחיון. מולדבסקי עם רגל שבורה ואוחיון בסיבוב שני אחרי מרוץ אופנועים. היות ואין להם מתחרים הם יכולים להיזהר ולהישמר, לתת גז במידה, ולחצות את קטע הבאמפים המטלטל אשר במסלול בצורה זהירה על מנת לשמר את המכונות ללא פגע. שפירא מהיר יותר משפרונץ ושומר על מיקומו הבכיר כמו בעונה שעברה, וזה המקום לספק כמה פרטים היקפיים.

המסלול בצאלים מתחיל באותו מקום אשר ארח אותנו כבר פעמים לא מעטות בעונות שעברו ונעם וצוות ההפקה הפכו את האזור להיפודרום הבית. נראה לי כי עם כל הקשיים של סעיפי חוק המרוצים החדש, נשוב ונבוא לכאן גם בעתיד. גולי מדבר שכמונו. הפעם המסלול הוא כ- 28 ק"מ, חלקו הראשון פלטה מישורית, קטע באמפים קשים, ושוב נפתח המדבר לספידים. 4 הקפות ובסך הכל – 112 ק"מ. האופנועים העולים ראשונה עוברים אותו בשלום ובסדר, הטרקטורונים והרייזרים מתברברים, מאריכים ומקצרים מסיבות השמורות עמהם, והמכוניות מחזירות את הסדר למקומו הנכון והטוב. ולסיום הפרק ההיקפי נספר כי כמות המשתתפים מדולדלת הפעם באופן לא אופייני ומונה 49 צוותים בלבד.

אופנועים
16 אופנוענים פותחים את היום בשעה 8:30. חלקם ישן בלילה במקום באוהלים על מנת לא להטלטל מוקדם מידי בכבישים. בקטגוריה המקצועית מנסה ערן וולנברג להגן על תוארו כמספר 2 של העונה הקודמת אך מתן ניר, בדמדומי הקריירה העשירה שלו, הודף אותו למקום השלישי כשהוא רכוב על גאס גאס עוטה גלימת 300 סמ"ק. בהמשך מוזנקים עוד 3 קטגוריות אופנועניות: עממית, סניורים, ודלי סמ"ק. בין יוני לוי האלוף הבלתי מנוצח של הראלי לבין התוצאה הטובה של מתן ניר מתברג הצעירון תומר שפירא שזכה זה עתה באליפות האנדורו העממית. טוב, אנחנו נכנסים עם הבחור הזה לקטע שכבר עברנו עם יוני לוי: כשרון ענק שמגבה נצחון אחר נצחון והמקלדת תרה אחר מילים חדשות ומתקשה למצוא. תומר שפירא הזה לא מתקשה לנצח את הקטגוריה הקטנה במיוחד שלבר נוב – מתחרהו העיקרי – מתפורר המוס אחרי 2 הקפות. במאסף שני 125-ים דו"פ, ק.ט.מ והוסקוורנה, ואיתמר מלכה שלישי. רחמנות על המנועים הקטנים הללו...

דוקא הסניורים הם הקטגוריה הדומיננטית מבחינת משתתפים ונצפים בה הפעם צליל ונדרהורן שכבר שכחנו מה מראה לו ו... אלי אוחיון הטרקטורונאי לשעבר שרוכב על ק.ט.מ 350 מוטוקרוס. השועל הזקן לא יכול בלי תחרויות. אם תתן לו לישון בשבת במקום להתחרות יש חשש שיקרוס מחמת עוגמת נפש. דן ויצמן קופץ מהמושב הסמוך עין הבשור למקום השני אחרי ניתאי עוזיאל שכרגע איש לא יכול עליו בקטגוריה זו. שגיא הימן קצת חלש, לא מרוכז, עוצר לתדלוק קצר מידי שתוקע אותו בסיום ההקפה האחרונה ללא דלק, דוחף ומקלל את האופנוע אל קו הסיום. דורון וינטר ("באתי לא מוכן") הזכור לטוב סוגר את הרשימה.

דוד אוקרט הוא בחורצ'יק צנום בן 25 המתחרה לראשונה ומצליח יפה מאד בקטגוריה העממית כשהתוצאה שלו היא היא התשיעית בטיבה מבין כל האופנוענים, דא עקא שהתוצאה של אדיר צדיק ("אדיר אופנועים") היא השישית והוא זוכה לגביע המקום הראשון. השלישי בקטגוריה הוא עודאי אבו-פול, בדואי מקיבוץ מגן (אביו הוא הרופא המקומי) שלא מחשב נכון את תצרוכת הדלק של ה-KX450F ונתקע בחולות מה שדופק לו את מרוץ הפתיחה.

טרקטורונים ורייזרים
אלו תולדות האופנוענים, ובמעבר חד – לטרקטורונים ורייזרים. 5 טרקטורונים מזנקים ומיד מתמעטים ל- 4 כשנעם דהן על הונדה TRX משמיד את עצמו עקב כשל בתפוח היגוי. ניר אברמוביץ דוהר בראש אך מסתבר שהפעם יש טרקטורונאי מהיר ממנו – צעיר חולוני כישרוני וחדש אצלנו ושמו – ברק בלאס שבהופעת בכורה מתייצב בראש החבורה עם זמן טוב יותר בדקה מאברמוביץ, ובשתי דקות משגיא בורשטיין. אחריהם – מולאי אביחי. אינני יודע עד כמה התוצאה הזו משקפת באמת את מה שהיה שם כי כאמור הייתה ברברת בקטגוריה זו וניר אברמוביץ מצא עצמו מוליך שיירה ארוכה של תועי דרך כמשה במדבר ועד שנמצאה הפניה הנכונה נוספו לשעון הקילומטראז' של חלק גדול מהמתחרים עוד כ- 15 ק"מ מיותרים.

הוא הדין בקטגוריית הרייזרים – 16 במספר – שמתברברים ומתעצבנים ובאים בטענות למה אין סימונים ברורים. יובל שרון מפרק ציריות, דור חסון פורש בעצבים, ומחוץ למשחק גם קובי מיסן ויאיר עיני. כל שאר 12 הבחורים הטובים נאבקים על המקום הראשון כשצחי כפרי הפייבוריט מתפנצ'ר ומפסיד אותו לכישרון צעיר ומפתיע שאיננו מוכר לנו – מור מגידיש בן 20 ממושב בן זכאי, רוכב כבר מגיל 8 על כל דמוי טרקטורון שקיים על פני האדמה. עוד פנים חדשות בקטגוריה זו הוא בנו של יובל מלמד, אדר. כמו כן מאיישים את השורות השמות הטובים והמוכרים: רוני פישמן, גיל תימור, דני פרל, אלירן יפרח, תומר וולף ניב שלומן ועוד.

מרוץ פתיחה מאוחר של עונת הראלי באחה: יום שישי במקום שבת לטובת המגזר הדתי, 49 משתתפים, 4 לא מסיימים, הפקה באחה ישראל, מדידת זמנים – רז הימן, אלוף הראלי – יוני לוי. יציאה לדרך בעידן חדש מעורפל אופקים ומטושטש שוליים. נקוה לטוב.