מחיר הדלק ממשיך במגמת העלייה ובסוף השבוע הקרוב צפויה התייקרות של לפחות 16 אגורות לליטר. דב שיוביל לחציית רף 8 השקלים לליטר בנזין. בחודש שעבר התערב ראש הממשלה בנסיון למתן את עליית מחירי הדלק וגרם להפחתת מס הבלו ב-10 אגורות, למרות ההתנגדות העזה מצד האוצר. פעולתו של ראש הממשלה הותירה את מחיר הדלק מתחת לקו ה-8 שקלים (ליטר בנזין 95 אוקטן נמכר ב-7.95 שקלים בשירות מלא), אבל גם את האוצר עם גרעון תקציבי. לטענת האוצר, הפחתה של 10 אגורות על הבלו שוות ערך לכ-400 מיליון שקלים בשנה מתקציב המדינה.

הפחתת מס הבלו כפי שקבע ראש הממשלה היא למשך חודשיים, כאשר בתום התקופה על האוצר יהיה להציג מקורות לכיסוי הגירעון בהכנסות המדינה. החודש כאמור צפויה עלייה נוספת במחיר הבנזין וגם הפעם האוצר מתנגד למהלכי הפחתת מיסוי.

מחירי הדלק מתעדכנים מדי חודש, בחצות הלילה שלפני יום העבודה הראשון של אותו חודש, והם מורכבים ממס הבלו, מחיר הבנזין בשער בית הזיקוק, סל הוצאות השיווק לבנזין ("מרווח השיווק", המתעדכן פעמיים בשנה בהתאם לרווחיות הרצויה למשק על שיווק הבנזין), מע"מ וכמובן התוספת על השירות המלא בתחנות הדלק. מתחילת השנה עלה מחיר בנזין 95 אוקטן ב-51 אגורות.