פרננדו אלונסו בפראריפרננדו אלונסו, נהגה הבכיר של פרארי, עשה את הבלתי יאמן כאשר ניצח בתום מרוץ כאוטי למדי במלזיה. תחילת סוף השבוע במלזיה לא בישרה על הצלחה אפשרית לפרארי. למעשה אלונסו היה במקום התשיעי מבחינת זמני הדירוג ופתח מהמקום השמיני רק בגלל עונש הורדה של חמישה מקומות (בגלל החלפת תיבת הילוכים) של קימי רייקונן בלוטוס. באותן שעות התרכז העניין דווקא בצמד נהגי מקלארן, לואיס המילטון וג'נסון באטון שתפסו את המקומות הראשונים ובמיכאל שומאכר שהתמקם עם מרצדס במקום השלישי. זה היה ההישג הטוב שלו מאז חזר לזירה.

גרנד פרי אוסטרליה: ג'נסון באטון פותח את העונה

ואולם פתיחת המרוץ בישרה על האקשן הצפוי עם גשם שוטף. המכוניות זנקו, אבל כבר בהקפה הראשונה הדרדר שומאכר לאחור בגלל מגע עם רומן גרוז'אן בלוטוס כאשר בינתיים מובילים את המרוץ המילטון ובאטון. אלא שהגשם התחזק ובהקפה התשיעית הונף הדגל האדום והמרוץ נפסק למשך כמעט שעה. מארגני המרוץ היו בלחץ שכן עיכובים נוספים יכולים היו להכניס את האירוע לחשיכה.

ואולם ההזנקה מחדש והכניסות לרחבת הטיפולים שאחריה בישרו על תחילת הדרמה. לרגע קל זה נראה טוב עבור באטון שהצליח לעבור את המילטון שעוכב ברחבת הטיפולים, אלא שהבריטי המנוסה נגע במכונית ה-HRT האיטית של נארין קרטיקיאן, שבר כנף קדמית והדרדר לאחור. כשהסתיים סבב העצירות המבולגן התברר שאלונסו, שהצליח לעבור את המילטון ברחבה, תפס את המקום הראשון בבטחה כאשר אחריו דולק ההפתעה הגדולה של המרוץ – סרג'יו פרז בסאובר. פרז החל לוחץ על אלונסו כשהמסלול החל מתייבש, אך ויתר לבסוף אחרי שהחליק החוצה (אך הצליח לחזור). המילטון שהגיע למקום השלישי לא יכול היה כלל לסכן אותם.

רביעי סיים מרק וובר אחרי עוד מרוץ בינוני של רד-בול. חברו לקבוצה, סבסטיאן פטל, הדרדר לאחור בגלל תאונה (שוב עם קרטיקיאן) ותקר, סיים במקום ה-11 ולא זכה בנקודות כלל ממש כמו באטון (מקום 13). רייקונן סיים חמישי עבור לוטוס בעוד ברונו סנה הפתיע עם מקום שישי לוויליאמס. אחריו סיימו פול דירסטה (פורס-אינדיאה), ג'אן אריק וורן (טורו-רוסו), ניקו הולקנברג (פורס-אינדיאה) ושומאכר.
פורמולה 1: הפתעה במלזיה - אלונסו מנצח
צילום: מנהל

כך למרות היכולת הגרועה של פרארי הצליח אלונסו לנצח ולמזער את הנזקים עד להצגת המכונית המחודשת. התוצאות גם מלמדות שהקרבה בין הקבוצות המובילות נשמרת ושלסאובר הקטנה יהיה כנראה מה לומר גם בהמשך.

גרנד פרי מלזיה
1. פרננדו אלונסו – פרארי
2. סרג'יו פרז – סאובר
3. לואיס המילטון – מקלארן
4. מרק וובר - רד-בול
5. קימי ראיקונן – לוטוס
6. ברונו סנה – וויליאמס
7. פול דירסטה – פורס אינדיאה
8. ג'אן אריק וורן – טורו רוסו
9. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
10. מיכאל שומאכר – מרצדס

אליפות הנהגים
1. פרננדו אלונסו, 35 נק'
2. לואיס המילטון, 30 נק'
3. ג'נסון בטון, 25 נק'
4. מרק וובר, 24 נק'
5. סרג'יו פרז, 22 נק'

אליפות היצרנים
1. מקלארן, 55 נק'
2. רד-בול, 42 נק'
3. פרארי, 35 נק'
4. סאובר, 30 נק'
5. לוטוס, 16 נק'