פינינפארינה קמביאנוהסטודיו לעיצוב ולמחקר של פינינפארינה אחראי לכמה מהעיצובים הדרמטיים והמושכים בעולם הרכב. מכוניות התצוגה שלו, לעומת זאת, לא תמיד מצליחות לעורר רגש ולפתח תאבון. עושה רושם שהקמביאנו (Cambiano), שמוצגת ברגעים אלו ממש בסאלון המכוניות של ז'נבה, נמנית עם אותן מכוניות תצוגה פושרות.
סטודיו לעיצוב מוכר בראש ובראשונה מראה עיניים וזה של הקמביאנו לא מציג קו חדשני או אפילו מוכר ומלהיב. זוהי מכוניות גדולה (504 ס"מ) ואלגנטית מאוד. קו ארוך מוביל אותה מהחזית ועד לחרטום, מקבל חיזוק דינאמי מתפיחות בתי גלגלים מייצר צדודית הרמונית מאוד וגם קצת משעממת. מבט על חלקו האחורי של הפרופיל יגלה צדודית מוכרת מהעיצובים האחרונים של אסטון מרטין. החרטום הפעור מלפנים יכול להזכיר את הקאמארו ואפילו את השירוקו עם השבירה שלו לאחור כשסידור הדלתות שולח אזכורים ליונדאי וולוסטר, דווקא – דלת אחת בצד הנהג ושתי דלתות כניסה בצד הנוסע.
פינינפארינה קמביאנו – הכול וכלום (וידאו)
צילום: מנהל
נבירה בתוך הקמביאנו תעלה תהיות נוספות. עושה רושם שהנושא הירוק מאוד מדאיג סדנת העיצוב האיטלקית. בפינינפארינה מתעסקים זה זמן מה באפשרויות הנעה אלטרנטיביות והקמביאנו מציע פרשנות נוספת (גם אם לא חדשנית ומקורית) לתחום ההנעה. ארבע מנועים חשמליים מניעים כל גלגל בנפרד עם הספק של 81 כ"ס או הספק רגעי של 204 כ"ס לכל אחד. כשכל הרביעייה נמצאת בשיאה מפיקה יחידת הכוח 816 כ"ס ו-65.2 קג"מ. נתונים אלה מבטיחים 250 קמ"ש וקצת יותר מ-4 שניות ל-100 קמ"ש. שימוש במלוא היכולת של אלו תרוקן את המצברים תוך כ-6 דקות, ולכן, טורבינה קטנה אמורה להטעין את המצברים ולדאוג להגדיל את היעד האפקטיבי של מערכת ההנעה. בפינינפארינה מדברים על טווח נסיעה של 205 בנסיעה עירונית בלבד ועד 800 ק"מ בנסיעה בינעירונית עם הטורבינה מאריכת הטווח. בהודעה לעיתונות מודיעה הסדנה כי משך זמן הטעינה עומד על 6 שעות, אך משהו לא מסתדר שם עם המספרים אז לא ניכנס לזה.
בפינינפארינה שמחים לספר גם על אפשרויות השליטה בארבעת המנועים ובוורסטיליות של הפלטפורמה מנסיעה נטולת זיהום ועד למצב דריפטינג, לא פחות. את מחיר ניסיון המענה לכל גחמה מוטורית משלם המשקל, שלמרות השימוש בחומרים מרוכבים ומתכות אצילות עומד על לא פחות מ-1,695 ק"ג.
פינינפארינה קמביאנו – הכול וכלום (וידאו)
צילום: מנהל
מכוניות תצוגה אמורות לעורר את הדמיון, לסמן קו לעתיד לבוא, לשמש מקור השראה לעצובים ולטכנולגיות עתידיות. הפינינפארינה קמביאנו לא עושה את כל אלו. אפשר היה להתעלם מהעובדה הזו אם מבט אחד היה מחסיר ליבנו פעימה. אבל עינכם רואות, וליבכם ממשיך לפעום.