אודי A3 החדשה
על פניו, אודי A3 החדשה נראית דומה מאוד לדור הקודם. בפועל, זוהי מכונית חדשה, המתבססת על פלטפורמת MQB המודולרית של קונצרן פולקסווגן, עם עיצוב מלוטש, מנועים יעילים מבעבר ושלל חידושים טכנולוגיים. בינתיים מוצגת רק גרסת ההאצ'בק של ה-A3, אולם אודי כבר הציגה גרסת קונספט בתצורת סדאן בתערוכת ז'נבה בשנה שעברה, וזה רק עניין של זמן עד שתוצג הגרסה הסדרתית.

מידות ה-A3 החדשה נשארו כמעט זהות לדור הקודם, עם אורך 428 ס"מ וגובה של 142 ס"מ. בסיס הגלגלים מתארך במעט ל-260 ס"מ (תוספת של כ-2 ס"מ) והיא גם רחבה בכחצי ס"מ, עם 1,78 ס"מ. נפח תא המטען צמח מ-350 ליטר ל-365 ליטר, עם יכולת צמיחה ל-1,100 ליטר עם קיפול המושבים. בזכות שימוש בחומרים קלים יותר, ה-A3 החדשה שוקלת 1,175 ק"ג בגרסת הבסיס (1.4 ליטר TFSI) – כ-80 ק"ג פחות מהדור הקודם.
אודי מציגה A3 חדשה
צילום: מנהל
אודי A3 החדשה תוצע עם שלושה מנועי 4 צילינדרים של הקונצרן: זוג דגמי בנזין ומנוע דיזל אחד. באגף הבנזין נמצא את מנוע ה-1.4 ליטר TFSI, עם הספק של 120 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד. בגרסה הזו, מספק המנוע תאוצה של 9.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 202 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 19.2 ק"מ לליטר. גרסת הבנזין החזקה תגיע עם מנוע 1.8 ליטר TFSI המייצר 178 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ בין 1,250 ל-5,000 סל"ד. הביצועים שמניב ה-1.8 טורבו עומדים על 7.2 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 232 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 17.8 ק"מ לליטר. גרסת הדיזל תציע מנוע 2.0 ליטר TDI המספק 141 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ, תאוצה של 8.6 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 215 קמ"ש. צריכת הדלק במנוע הדיזל עומדת על 24.4 ק"מ לליטר בממוצע.

כל המנועים יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות (6 יחסים) או תיבת כפולת מצמדים (S-tronic) עם 7 הילוכים. בהמשך יגיעו גם גרסאות הקוואטרו כפולות ההנעה ומנועים נוספים כדוגמת מנוע 1.6 ליטר TDI הטוען לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד – 26.3 ק"מ לליטר ופליטת CO2 העומדת על 99 גרם לקילומטר בלבד. כמו כן צפויה גרסה היברידית, ובחלק מהשווקים גם גרסה מונעת גז. לאלו שהתחילו לדאוג מהדיבורים על צריכת דלק ופליטת מזהמים, נספר כי גם גרסת S3 הספורטיבית צפויה בקרוב.
אודי מציגה A3 חדשה
צילום: מנהל

מבפנים, ניתן לראות עיצוב מעט יותר מינימליסטי, כאשר מסך מערכת ה-MMI, הטאבלט המובנה של אודי, טיפס לפסגת הקונסולה ומספר הכפתורים הצטמצם. ברשימת האבזור תמצאו גג-נפתח, פנסי קסנון, תאורת LED לפנים הרכב, חימום למושבים ועוד.
באגף הבטיחות נמצא מערכות כמו בקרת שיוט אקטיבית השומרת על מרחק מוגדר מהמכונית מלפנים עד למהירות של 150 קמ"ש; מערכת ACC המזהירה את הנהג לפני תאונה ויכולה להפעיל את הבלמים במקרה הצורך ואף להתקשר לשירותי החירום בעצמה; מצלמה שמזהה תמרורים ויכולה לומר לנהג מה המהירות המרבית באזור בו הוא נוסע; מערכת סטייה מנתיב וכו'.