ברטונה נוצ'יו קונספטג'ובאני ברטונה הקים את העסק שלו בסוף 1912, ונראה היה על פניו שפספס במעט את הטרנד הלוהט והעדכני ביותר דאז – המכונית – שכן חברתו עסקה בייצור ...כרכרות לסוסים. אבל, מסתבר שבתקופה שכלי רכב ממונעים עדיין היו מחזה נדיר בלא מעט מקומות, עשה ברטונה חיל הודות לכרכרותיו שהתפרסמו באיכויותיהן, רמת הביצוע והנדסת האנוש המעולה. כשנה מאוחר יותר נולד בנו הבכור של ברטונה – ג'וזפה 'נוצ'יו' ברטונה, שברבות השנים הפך לאחד השמות הידועים בעולם העיצוב בכלל ועיצוב מכוניות בפרט. 'נוצ'יו' נכנס לנעלי אביו לאחר מלחה"ע ה-2 ותוך זמן קצר הוביל את סדנת העיצוב הקטנה ולמודת הקשיים לחברת עיצוב ענקית, המעניקה שירותים לעשרות יצרנים במגוון תחומים, ושאף מייצרת כלי רכב בעצמה והמעסיקה מעל ל-1,200 עובדים. 'נוצ'יו' ברטונה נפטר ב-1997 והחברה מנוהלת כיום על ידי אלמנתו – לילי ברטונה, כאשר חלק ממנה (בכלל זה מפעל הייצור בגרוגליאסקו) נרכש על-ידי פיאט.

בתערוכת ז'נבה הקרובה, תציג הסדנה את ה'נוצ'יו' – מכונית תצוגה שמציינת 100 שנות פעילות לחברה. כהומאז' לא רק לנוצ'יו ברטונה עצמו, אלא גם למכונית רדיקאלית אותה עיצב בשנות ה70', מתאפיינת הספורטיבית עם המנוע המרכזי בקווי עיצוב בהחלט קיצוניים ולא שגרתיים. ההשראה מגיעה מהקונספט סטראטוס HF זירו מ-1970 וכמוה מתאפיינת "מתנת יום ההולדת" של ברטונה בקווים ישרים ובשמשה קדמית ענקים המתחילה הרחק לפנים, ונמשכת עמוק אל תוך הגג. גם צמד המפלטים הגדולים הבולטים מאחור הם בהשראת הקונספט מ-1970.
ברטונה  חוגג 100 שנים עם מכונית תצוגה חדשה
צילום: מנהל
ברטונה לנצ'יה סטראטוס HF זירו (1970)
למרות הפרופורציות החריגות, ממדי הרכב אינם בגדר החריג, למעט הגובה: 122 ס"מ בלבד. האורך הוא 480, הרוחב 195 ובסיס הגלגלים 260 ס"מ. המנוע הוא ממקור לא ידוע, כאשר ברטונה מספרים בשלב זה רק שמדובר בנפח של 4.3 ליטר ובהספק של 480 כ"ס. גימיק מעניין טמון ביחידת התאורה לרוחב החזית מלפנים, בה האור מתגבר עם הבלימה לטובת הולכי רגל שבכך יבינו שהנוהג ברכב מולם זיהה אותם ומאט (או שלא...).

כל הפרטים, כמו גם הרכב במלוא הדרו, ייחשפו בעוד מספר ימים עם פתיחת תערוכת ז'נבה.