וולוו S60 למסלול המרוצים
כבר מתחילת המאה ה-20 ידעו יצרניות הרכב שמרוצים מעלים את המכירות, לא בכדי השתרשה האמרה המפורסמת: תתחרה בראשון ותמכור בשני (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב). גם וולוו מכירה את האמרה טוב מאוד והיא אפילו עשתה בה שימוש לא פעם בעבר. בשנות ה-70 וה-60 עם משפחתיות שעברו הסבה למרוצי ראלי בהצלחה לא רעה, ובשנות ה-90 עם ניסיון במרוצי סלון (טורינג) שאומנם לא הביאו גביעים או הישגים מרשימים אבל עזרו לוולוו ליצור רושם של חברה שיודעת לבנות גם מכוניות שהן לא רק משפחתיות מלבניות.
לאורך השנים היו קבוצות פרטיות שהתחרו במכוניות וולוו, אבל אלה לא נתמכו רשמית על-ידי היצרנית. כעת המצב משתנה – וולוו מודיעה על חזרתה למסלול אחרי כמעט 20 שנות היעדרות.
מכונית המרוץ החדשה תתבסס בגסות על וולוו S60, הדגם החשוב ביותר מבחינת היצרנית כיום. למה בגסות? בסדרת מרוצי ה-TTA (שוודי), המכוניות לא באמת בנויות על השלדה של הדגם "עליו" הן מבוססות. בדומה לנאסקאר האמריקני או DTM הגרמני, המראה של הדגם הוא רק מעטפת חיצונית על שלדת צינורות שתוכננה לסדרת המרוצים הספציפית בלבד (בניגוד לסדרת מרוצים כמו ה-BTCC בה דגם המסלול מבוסס על שילדת המכונית הסדרתית).

על שלדת הצינורות של ה-S60 TTA, בשמה המלא, תורכב מעטפת של סיבי פחמן עם חצאיות צד מנופחות וכנף אחורית ענקית בשם האווירודינמיות וההצמדה למסלול. בנוסף צוידה ה-TTA בבלמים הולמים 370/360 מילימטר מלפנים ומאחור עם קליפרים בעלי 4 בוכנות.
את הכוח מייצר מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 420 כ"ס, אליו תצורף מערכת קארס (KERS) – מערכת שאוגרת אנרגיה חשמלית ומאפשרת תוספת כוח לזמן קצר בלחיצת כפתור, בדומה למה שיש בפורמולה 1. הכוח מהמנוע עובר דרך תיבת 6 הילוכים סיקוונסיאלית לגלגלים האחוריים בגודל 18 אינץ'.
וולוו חוזרת למירוצים (וידאו)
צילום: מנהל
2 קבוצות רשמיות עם 2 נהגים בכל אחת, יתחרו עם המכונית במהלך העונה הקרובה. שתיהן שייכות לאגף הביצועים החדש של היצרנית שנקרא פולסטאר (כוכב הצפון), אגף שמקביל לחטיבות הביצועים של יצרניות אחרות כמו AMG של מרצדס וחטיבת M של ב.מ.וו.