ב.מ.וו M6ב.מ.וו משחררת תמונות ופרטים ראשונים אודות ה-M6 החדשה ששתי הגרסאות שלה – קבריולה וקופה – תוצגנה לציבור לראשונה מעל לבימות תערוכת הרכב של ז'נבה בחודש הבא. כצפוי ישרת את צמד הספורטיביות השריריות ה-V8 המוכר מה-M5, בנפח 4.4 ליטר, צמד מגדשים ו-560 סוסים נדיבים. גם המומנט המרבי המובטח הוא לא משהו שיש להתבייש בו עם כמעט 70 קג"מ. בדגם הקודם היה זה גם מנוע ה-M5, אלא שאז מדובר היה ב-V10 בנפח 5.0 ליטר שהציע 507 כ"ס "בלבד"...
כל הקריזה הזו תגיע לבסוף אל הגלגלים האחוריים, כאשר בדרך היא תעבור דרך תיבת הילוכים כפולת-מצמדים עם 7 הילוכים ודיפרנציאל אחורי אקטיבי. עם הפעלת מערכת 'בקרת השיגור' שנועדה למקסם את יכולת הזינוק ולחיצה אגרסיבית על הדוושה, מובטח שהמפלצת השוקלת למעלה משני טון תראה 100 על השעון תוך 4.2 שניות בלבד (הקבריולה תדרוש 0.1 שניות נוספות, שלא נדע). זה לא נגמר שם, כמובן, ו-200 יגיעו תוך 12.6 שניות (13.1 בקבריולה) עד למנתק שנמצא כמקובל בתוצרת גרמנית ב-250 קמ"ש. אלו שלא יתקמצנו ויוסיפו על המחיר גם תוספת חבילת M Driver's Package יוכלו לוותר על המנתק הכפוי ולהגיע עד ל-305 קמ"ש מכובדים בהחלט. בספירות האלו, אגב, נראה כי צריכת הדלק המובטחת של קצת מעבר ל-10 ק"מ לליטר בממוצע אינה רלוונטית...
נחשפה: ב.מ.וו M6 חדשה
צילום: מנהל
האמא הרוחנית, ב.מ.וו M635 CSi (יוצרה בין השנים 1983-1989)
סדרה 6 בגרסת ה-M החדשה נבדלת מקודמתה במראה בעיקר בחזית המעוצבת מחדש (ה'גריל' שכאן הוא עם פסים מאונכים כפולים בשחור) עם 3 פתחי אוורור גדולים בספויילר התחתון, יחידות פנסים חדשות ו"זימי כריש" המעוצבים אף הם מחדש בין הדלת לבית הגלגל הקדמי. גם מאחור העניינים עודכנו ועיקר החדשות הם 4 צינורות המפלט המשולבים בספויילר ודיפיוזור חדשים. מהצד נמצא חצאיות חדשות וחישוקים בקוטר 19 אינץ' הנועלים גומי ספורטיבי מבית מישלן במידות הלא שוות של 265/40 מלפנים ו-295/35 מאחור. מערכת הבלמים היא אקזוטיקה במיטבה, עם דיסקים קרבון-קראמיים בקוטר 400 ו-396 מ"מ מלפנים ומאחור בהתאמה. גג הקבריולה עשוי מן הסתם בד, כאשר הגג בקופה עשוי קרבון קל, חזק ויקר. כמובן שגם המרכב ומערכות המתלים עברו טיפול אינטנסיבי במחלקת M בב.מ.וו על מנת להתמודד כראוי עם ברוטאליות המנוע.
נחשפה: ב.מ.וו M6 חדשה
צילום: מנהל
ב.מ.וו M6 קברילה
ב.מ.וו M6 מהדור הקודם (הראשון, אם נתעלם מאמה הרוחנית – ה-M635 CSi שיוצרה בין 1983-89) יוצרה בסה"כ בכ-15,000 עותקים (קופה וקבריולה) – וייצורה הופסק כבר באמצע 2010. הדור השני צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה אחרי התערוכה ולארהב" מספר חודשים אח"כ. המחירים טרם פורסמו וכנראה ייחשפו עם ההשקה הפומבית בז'נבה.