קיה טראקסטר קונספטחברת קיה הקוריאנית מציגה בתערוכת שיקגו (שנפתחה אתמול) מכונית קונספט מעניינת במיוחד המבוססת בחופשיות על הסול. מדובר במכונית ביצועים משולשת דלתות שמיועדת "להיראות קשוחה, כמו בולדוג", כך טום קירנס, ראש מחלקת העיצוב של קיה באמריקה. "רצינו מכונית מציאותית כדי שאנשים ידעו מיד שמדובר בסול, אבל עם הרבה חוצפה שתגרום להם לשנות את מה שהם חושבים על איך שקיה ספורטיבית יכולה להיראות".
לפחות לפי התמונות – הצליח להם. ה'טראקסטר' (Trackster, מלשון מסלול) אכן נראית כמו קיה סול "עצבנית", עם צביעה תואמת ונגיעות אגרסיביות בגריל הקדמי והאחורי וכן בפתחים שמאחורי בתי הגלגלים הקדמיים. החישוקים הקרביים, שעוצבו על-ידי קיה בשותפות עם HRE, נעטפים בצמיגי מישלין פיילוט ספורט במידות כמעט מופרכות של 245/40-19 מלפנים ו-285/35-19.
בסיס הגלגלים של הקונספט הוא 257 ס"מ, כ-2 ס"מ יותר משל הסול הרגילה, והחישוקים המגודלים מכילים בלמי-ענק של ברמבו, בגודל 356 מ"מ ועם 6 בוכנות מלפנים ו-4 מאחור. העיצוב השרירי והתפוח מודגש על-ידי מימד רוחב גדול משמעותית משל הסול – 192 ס"מ (לעומת 178.5 ס"מ).
הבולדוג של קיה: טראקסטר (וידאו)
צילום: מנהל
ומה בנוגע לביצועים? מנוע הטראקסטר הוא 2.0 ליטר מוגדש טורבו המספק 250 כ"ס לכל הגלגלים, בעזרת הנעה כפולה הנשלטת אלקטרונית. תיבת ההילוכים הידנית היא בעלת ששה יחסי העברה ומתלי המכונית מיועדים לנהיגת מסלול.
עיצוב הפנים, בדומה לעיצוב החיצוני, מלווה במגוון פרטים ספורטיביים – ממושבי המירוץ הכתומים ועד האין-מושבים מאחור, שהוחלפו במקום לגלגל ספייר ומגוון עזרי מירוץ נוספים – קסדות, חליפות וכדומה. במקביל, לא נשכחו אביזרי הפינוק כדוגמת מסך מגע מרכזי השולט על מערכת הניווט, המיזוג והשמע.
לנו היא עושה חשק. הרבה חשק. ומה איתכם?