פולקסווגן פולו
אחיות לפלטפורמה: סיאט איביזה, סקודה פאביה.
מתחרות עיקריות: אודי A1, סיאט איביזה, סקודה פאביה, אופל קורסה, רנו קליאו, סיטרואן C3, פיג'ו 207, מאזדה 2, יונדאי i20, סוזוקי סוויפט, טויוטה יאריס, פורד פיאסטה, פיאט פונטו אוו
כדאי לדעת עליה: פולקסווגן פולו בדורה הנוכחי ממשיכה לשאת את המאפיינים הכל-כך אופייניים לפולקסווגן. עיצובה נעים ומכובד, איכות הפנים שלה טובה מאוד ורמות האבזור גבוהות. גם הטכנולוגיה מתקדמת – מנוע ה-1.2 TSI החדש, המשודך לתיבת DSG, מצליח להיות נמרץ וחסכוני בעת ובעונה אחת. בהיצע הנוכחי קיים גם מנוע ה-1.4 ליטר (85 כ"ס) הוותיק של הקונצרן. מנוע זה אולי לא בעל ביצועים נמרצים כמו אחיו הקטן והמתקדם, אך שילוב של תיבה ידנית ומחיר זול משמעותית הופכים אותו לאלטרנטיבה ראויה. לאחרונה הצטרפה להיצע גרסת GTI (מנוע 1.4 ליטר כפול מגדשים, 180 כ"ס), המשווקת אצלנו בתצורת 3 דלתות או 5 דלתות שימושית.
כל מה שטוב: עיצוב נאה ומכובד, תא נוסעים איכותי ומוקפד, בטיחות מצוינת. ביצועים נמרצים ב-1.2 ליטר במקביל לתצרוכת דלק נמוכה (יחסית).
כל מה שרע: נוחות נסיעה בינונית, מחיר גבוה. לא היה מזיק מעט יותר חיבור לנהג. גרסת ה-GTI מעט מאכזבת בכל הקשור להנאה מנהיגה נטו.
מה מקבלים: מכונית סופרמיני איכותית ומכובדת, ביצועים מצוינים במנועי הטורבו.
גרסה נבחרת: בגלל המחיר – פולקסווגן פולו 1.4 ליטר ידנית. ללא שיקולי עלות ה-1.2 ליטר DSG.