תמונת אילוסטרציהנהג מונית מירושלים, שהתנהג בגסות כלפי נוסעת וירק בפניה בתגובה לבקשתה להפעיל מונה, יפצה אותה ב-4,000 שקלים על עוגמת הנפש שנגרמה לה. כך גזרה עליו שופטת בית משפט השלום בירושלים, מרים קסלסי, כשבנוסף קנסה את הנהג ב-15,000 שקלים.

מכתב האישום עולה כי נהג המונית היה אמור להסיע את הנוסעת, מרחוב שטרן בירושלים לשכונת בית וגן שבעיר. מיד עם תחילת הנסיעה העלה נהג המונית את חברו למונית וזאת מבלי שביקש את הסכמתה של הנוסעת. כשהחל בנסיעה הבחינה הנוסעת כי נהג המונית לא הפעיל מונה (כמתחייב מתקנות התעבורה) ולבקשתה להפעילו עצר הנהג את המונית והורה לה לרדת. הנוסעת ירדה מהמונית כפי שדרש הנהג ובטרם הספיקה לסגור את הדלת, החל לנסוע כשהדלת עדיין פתוחה. הנהג עצר את המונית, יצא ממנה וצעק על הנוסעת "את לא מסוגלת לסגור את הדלת" ואז ירק בחוזקה בפניה. נהג המונית השאיר את הנוסעת במקום המומה ומבוהלת.

במהלך החקירה במשרד התחבורה, הגיע נהג המונית לביתה של המתלוננת והתנצל בפניה על התנהגותו. הנוסעת נעתרה לבקשתו והסכימה לבטל את התלונה, אולם התובע של משרד התחבורה סירב לבטל את כתב האישום שהוגש לבית המשפט.

בבית המשפט כפר נהג המונית בסעיפי האשמה שיוחסו לו, אולם השופטת לא התרשמה. "עדותו של הנאשם אינה אמינה וניכר היה התחכמותו והתחמקותו מנשיאת האשמה בפני בית המשפט, בשעה שבכל התהליך, עד להגשת כתב האישום, ביקש הנאשם להתנצל בפני הנוסעת ואף לפצותה. אני מתרשמת כי הנאשם ירק גם ירק בפניה של העדה וכי התנהגותו הכעסנית נתמכה גם על ידי הנאשם עצמו, שכאמור לא שולל את כעסו על הנוסעים או את העובדה שיש ויכוחים עימם. בעיניו זה דבר טבעי, בעיני בית המשפט והחוק אין הדבר כך." ציינה השופטת בהכרעת הדין.