קרייזלר 300Cהיסחפות? תאוות בצע לשמה? או אולי סתם ניסיון להעלות פראייר בחכה? תהה הסיבה אשר תהה – העובדה היא שהמכונית הפרטית לשעבר של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מוצעת למכירה פומבית – בשנית – באמצעות אתר המכירות eBay והמחיר ההתחלתי הוא ...מיליון דולר. לא פחות – ואולי יותר.

ב-2009 רכש קונה אנונימי את המכונית הפרטית של ברק אובמה, קרייזלר 300C, ששימשה אותו ואת משפחתו לפני שהחל לרוץ לנשיאות. מן הסתם יחד עם התואר הבכיר הגיעה גם החלופה המשוריינת והארוכה כך שלנשיא החדש לא היה צורך בפרייבט האימתנית – גרסת ה'המי' של הדגם. היה מי שהאמין שהייחוס לבדו שווה תג מחיר של 271,000$ – סכום שהיה מספיק ללא מעט מכוניות פאר או סופר-ספורט מהליגה העליונה.
הגלגלים של אובמה למכירה – שוב
צילום: מנהל
אובמה רכש את הגרסה השרירית ביותר של ה-300C כחדשה עם השקתה ב-2005. הקרייזלר הוותיקה שירתה אותו היטב במהלך קמפיין הבחירות שלו אך נאלצה לסור הצידה – כאמור הן בשל החלופה הפורמאלית שהועמדה לרשות הנשיא והן בשל העובדה המצערת שמדובר בזוללת דלק חסרת בושה (V8, 5.7 ליטר, 340 כ"ס וצריכה של פחות מ-6 ק"מ לליטר) – מה שלא התאים לתדמית הירוקה שהפכה לחלק ממסע הבחירות של אובמה.

מאז הספיק ככל הנראה הנשיא האמריקאי לשכוח מהקרייזלר הוותיקה שלו, הרבה "בזכות" צרות דחופות יותר עימן הוא נאלץ להתמודד כנשיא ארה"ב. עתה, כאמור, ה-300C מוצעת שוב למכירה ברשת, והמחיר – מיליון דולר – נשמע על גבול המגוחך. אבל, מי יודע – אולי יימצא אותו חובב נשיאים שיהיה מוכן לשלם סכום מופרע שכזה עבור גלגלים שבכל זאת נהנים מייחוס מכובד.
מה דעתכם, שווה מיליון?