פרארי 458 איטליהלאחרונה הודיעה רשות המיסים על מספר מקרי הונאה ביבוא אישי של כלי רכב. מדובר לא רק ביבוא אישי של כלי רכב המוגדרים כחדשים, אלא גם בכלי רכב המוגדרים כאספנות. החקירה האחרונה שפורסמה אתמול (יום ג') מתנהלת נגד חברת יבוא אישי בחשד להגשת מסמכי יבוא כוזבים על מנת להבריח ארצה פרארי 458 איטליה. לטענת הרשות, בעל הרכב אינו חשוד במעשה, אלא רק בעליה של חברת יבוא אישי שינסה להתחמק מתשלום מס בהיקף של 500,000 שקלים.

חקירה זו מצטרפת לחקירות הונאה נוספות כמו זאת מתחילת החודש, בה חשוד אספן ששיפץ בחו"ל מרצדס SL280 (מודל 1971). לטענת רשות המיסים הוא הגיש חשבוניות בסך 3,670 שקלים במקום 250,000 שקלים. לפניה, בחודש שעבר, הודיעה הרשות על מעצר חשוד בהגשת מסמכים כוזבים למכס בעת ייבוא אישי של פיאט 500 אברט טריביוט פרארי.

ברשות המיסים מציינים כי התופעה אינה חדשה אבל היא מתעצמת ביחס לעבר. בכך היא אולי מנסה להכין את הקרקע למסקנות ועדת זליכה שקמה בעקבות המחאה החברתית ובין היתר גם דנה בנוגע להסדרת היבוא האישי. למורת רוחה של הרשות, הוועדה צפויה להמליץ על הגברת היבוא אישי, דבר שלדברי הרשות רק יעצים את תופעת רמאויות המס. המצדדים במסקנות ועדת זליכה טוענים כי דווקא הסדרת התחום תגרום לפיקוח הנחוץ על ענף היבוא האישי.