דקאר 2012רז הימן והלל סגל, שני הישראלים שהתחרו השנה בראלי הדקאר היוקרתי, השיגו תוצאה חסרת תקדים עבור צוות ישראלי, עם מקום 26 בדרוג הכללי, עשירי בקטגוריה (T2, רכב מבניה עצמית, עם מנוע דיזל) וראשון מבין ה"רוקיס" – צוותים שהתחרו במרוץ לראשונה.

הם התמודדו במרוץ עם רכב מבניה עצמית, דבר שמיקם אותם בקטגוריה הקשה ביותר – T2 – מול הקבוצות הרשמיות של היצרנים והקבוצות הגדולות, עם הנהגים שכולנו מכירים משידורי הטלוויזיה של המרוץ. כשלוקחים בחשבון שהם התחרו מול שמות מוכרים ומנוסים כמו פטרהנסל, רומה ודה-וויליארס, ומול קבוצות ענק עם עשרות מכונאים ותקציבים של מליוני דולרים, הרי שהמיקום שהשיג הצוות הישראלי, עם תקציב של פחות ממליון שקלים ובלי מכונאים בכלל, הוא לא פחות ממדהים.
דקאר 2012: הישג היסטורי לישראלים
צילום: טל זהר
בדרך להישג ההיסטורי נאבק הצוות הישראלי באחד ממסלולי הדקאר הקשים ביותר בשנים האחרונות – רק 78 צוותי מכוניות, מתוך 147 שזינקו, סיימו את המרוץ – בעיות חשמל מסתוריות, פנצ'רים רבים ועוד, קשיים עליהם התגבר בהצלחה למרות שעקב אילוצי תקציב נאלץ לצאת למרוץ עם תמיכה טכנית בסיסית ביותר – בעצם רק מקום אחסון על משאית חלקי-חילוף...

דקאר 2012: הישג היסטורי לישראלים
צילום: טל זהר
זה לא ההישג הבינלאומי הראשון של הצוות, שבשנתיים האחרונות זכה פעמים במקום הראשון מבין הצוותים הפרטיים (שאינם ממומנים על ידי יצרנים או קבוצות גדולות) במרוץ "דרך המשי" שנערך במזרח אירופה ואסיה – הישגים שאף זיכו אותו בהכרה מצד משרד החינוך והספורט. הישגי העבר הללו הם שעזרו לצוות לקבל הפעם סיוע כספי ניכר מהמדינה, שהצטרף לתמיכה הכספית של החברות פוינטר ונגב-קרמיקה למימון העלויות העצומות הכרוכות ביציאה למרוץ השטח הארוך, הקשה והידוע ביותר בעולם.
דקאר 2012: הישג היסטורי לישראלים
צילום: טל זהר
בקטגורית המכוניות ניצח השנה סטפן פטרהנסל ברכב מרוץ של קבוצת MINI, מחזק בכך את מעמדו בפנתיאון הדקאר, עם לא פחות מעשרה ניצחונות לאורך השנים, כרוכב וכנהג. מבין הרוכבים היה זה סיריל דספרה הצרפתי, שרכב על אופנוע KTM450. בקטגורית המשאיות ניצח ג'ררד דה-רוי שנהג באיווקו.