טויוטה פריוס Cביפן היא נקראת אקווה (Aqua, מים), בארה"ב ושווקים נוספים 'פריוס c'. קבלו את הנציגה החדשה למשפחה ההיברידיות של טויוטה. למעשה המכונית הוצגה בתערוכת טוקיו האחרונה לפני כחודשיים, במפרט חלקי. כעת בתערוכת דטרויט היא מוצגת – הפעם עבור השוק האמריקאי – במפרט מלא. אז בארה"ב היא תקרא פריוס C ותהיה גרסת הכניסה למשפחת הפריוס, עם ממדים קטנים יותר ממכונית הכלאיים המוכרת, אבל מעט גדולים יותר מאלה של היאריס; אורך של 399 ס"מ ומשקל של 1,130 ק"ג בהשוואה ל-446 ס"מ ו-1,390 ק"ג בפריוס ה"רגילה". במפתיעה, היא מציעה תא מטען גדול יותר מזו של האחות הגדולה: 484 ליטר לעומת 445 ליטר בפריוס "הרגילה"). תוספת הנפח הגיעה הודות למיקום מחודש של מערך המצברים ומיכל הדלק (מתחת למושבים האחוריים), מיקום שלטענת טויוטה, גם מסייע בשיפור חלוקת המשקל והיציבות.
העיצוב החיצוני מזכיר מעין הכלאה בין הפריוס ליאריס החדשה כשטויוטה מצהירה כי עיצוב המכונית מכוון לקהל צעיר יותר ברוחו וגילו. מה זה אומר? עיניכם הרואות. תא הנוסעים בעל סממנים מוכרים של הפריוס "הרגילה" כמו ההגה, לוח המחוונים והקונסולה המרכזית, אך בכל זאת מצליח להיראות שונה. במיוחד באזור שמול הנוסע המתהדר בפנל בצבע אחר מהשחור האופייני לשאר הדשבורד.

להבדיל מהפריוס המוכרת, מנוע הפריוס C מציע נפח צנום יותר: 1.5 ליטר (לעומת 1.8 ליטר). ההספק עומד על 73 כ"ס כשבשילוב המנוע החשמלי ההספק עולה ל-99 כ"ס. אגב, מנוע זה נמצא גם ביאריס ההיברידית שמוצגת אף היא בדטרויט וששיווקה יחל השנה. הפריוס C מציעה תיבת הילוכים רציפה ואפשרות בחירה בין 3 מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני וחשמלי. המצב החסכוני מקטין את צריכת הדלק לעומת המצב הרגיל על-ידי שליטה בבקרת האקלים ודוושת התאוצה. המצב החשמלי יאפשר נסיעה של עד 1.6 ק"מ על חשמל בלבד כל עוד לא עוברים 40 קמ"ש. צריכת הדלק בתוך העיר עומדת על 22.5 ק"מ לליטר ולטענת טויוטה מדובר בצריכת הדלק הטובה בעולם לרכב שאינו יכול להיטען חיצונית. מחוץ לעיר צריכת הדלק עומדת על 19.6 ק"מ לליטר.
טויוטה פריוס C: אחות קטנה וחדשה למשפחת הפריוס (וידאו)
צילום: מנהל
כל רמות האבזור יכללו 9 כריות אוויר כסטנדרט, כניסת AUX, USB, חיבור בלוטות' עם יכולת קריאה של רשימת טלפונים והשמעת מוזיקה מהנייד. גרסת האבזור הבכירה תציע גם מערכת מולטימדיה עם שליטה קולית ואפשרות להעלות אפליקציות מסמארטפונים.

שיווק טויוטה פריוס בארה"ב יחל בחודש מרץ השנה, המחירים: החל ב-19,000 דולר (כ-72,200 שקלים).