קאדילק ATSהרעיון של משפחתית-ספורטיבית מבית קאדילק כבר איננו כה מוזר מאז שהחברה פרצה עם ה-CTS הצעקנית-למראה לפני כמעט עשור שנים. ובעוד ה-CTS מתחרה במכוניות הסאלון הגרמניות, לא הייתה לקאדילק מכונית ראויה בקרב המשפחתיות היוקרתיות. נכון, לפני כחמש שנים היא הפכה סאאב 9-3 ל-BLS עבור השווקים הלא אמריקאיים, אך זו הייתה כשלון מהדהד וייצורה הופסק לאחר שנים בודדות. כידוע, גם גורלה של סאאב לא שפר עליה, בהתאם...
אבל קאדילק מביטה קדימה, ומתחרתה החדשה בשוק הפרימיום מאיימת, לפחות בתיאוריה, לראשות הקטגוריה. מול הכוונות נמצאת ב.מ.וו סדרה 3 החדשה וכן המתחרות הגרמניות האחרות, והנשק העיקרי הוא מה שב.מ.וו מוכרת לנו במשך שנים – הנאה מנהיגה.
ה-ATS החדשה – נציגה נאמנה למראה הזוויתי והכוחני של קאדילק מזה כעשור – מתברכת בהנעה אחורית ודגש נרחב על חובבי הנהיגה, כולל סדרת הניסויים המתבקשת במסלול הנורבורגרינג. בקאדילק מתגאים מאוד בחסכון במשקל, שהושג בעזרת שימוש בחומרים קלים, ומספרים על נתון בן כ-1.5 טון לדגם הבסיסי (מה שבפועל מציב אותה במרכז הקטגוריה מול המתחרות). ההודעה לעיתונות מפרטת גם על חלוקת משקל שווה בין הצירים, מתלה אחורי רב חיבורי חדש, שימוש באווירודינאמיקה בגחון, הגה אלקטרו-הידראולי מבית ZF ואופציה להנעה כפולה וכן לבלמי ברמבו ספורטיביים. בגרסאות היקרות קיים גם דיפרנציאל מוגבל החלקה וכן בולמים מגנטיים עם שליטה על רמת הקשיחות מתוך תא הנהג.
המנועים מאיימים לספק לא פחות דרמה: מנוע ה-2.5 ליטר הבסיסי מספק 200 כ"ס וכ-25 קג"מ. מעליו נמצא מנוע מוגדש בנפח 2.0 ליטר עם 270 כ"ס (הספק שנועד לגבור על זה של המתחרים מאירופה) ו-36 קג"מ ב-2,400 סל"ד. בראש ההיצע, בינתיים, V6 בנפח 3.6 ליטר עם כ-320 כ"ס ו-37 קג"מ ב-4,900 סל"ד. ניתן יהיה לרכוש את המכונית עם תיבה ידנית או אוטומטית, שתיהן בנות שישה הילוכים.
קאדילק משיקה את ה-ATS (וידאו)
צילום: מנהל
ממדי המכונית דומים לשל סדרה 3 החדשה. בסיס הגלגלים קצר בכ-4 ס"מ ועומד על 277.5, אך שאר הממדים מאוד דומים: אורך 464 ס"מ, גובה 142 ס"מ ורוחב 180.5 ס"מ.
תא הנוסעים מכיל שימוש בעץ אמיתי, מתכת וסיבי-פחם בתור חומרי פנים, וכן תאורת LED כמעט בכל חור אפשרי. יש כמובן גם שלל פריטי אבזור כדוגמת כניסה והתנעה ללא מפתח, הקרנת מידע על השמשה (HUD) ומערכת שמע מבית Bose. בתחום הבטיחות תמצאו 8 כריות אוויר, רדאר, חיישנים אולטראסוניים, מצלמות, בלימה עצמאית, בקרת שיוט אקטיבית, התראת סטייה מנתיב, התראה לשטחים מתים במראות ועוד. על הכל ינצח ממשק משתמש חדשני בשם CUE (ר"ת: Cadillac User Experience), שיכלול זיהוי קולי, מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם חיישני קרבה, מולטי-טאץ' ומעבד חזק. יהיו לו מעט כפתורים והרבה קאסטומיזציה. בקיצור – סוג של אייפון לרכב.
קאדילק משיקה את ה-ATS (וידאו)
צילום: מנהל
קאדילק ATS תשווק עוד השנה בארה"ב ובאירופה. אלינו היא צפויה להגיע לקראת אמצע השנה כש-UMI, היבואנית, מבטיחה חבילת אבזור עשירה ומחיר אטרקטיבי, אשר יאפשר לה תחרותיות רבה מול המתחרות.