יונדאי. יצרנית הרכב הגדולה בישראל בשנת 2011
מסירות רכב חדש ללקוחות צנחו בחודש דצמבר החולף ב-25%, והובילו לעלייה קלה בלבד במסירות הרכב בשנת 2011 כולה, בשיעור של 4%. בסך הכל נמסרו בישראל 14,102 מכוניות חדשות בדצמבר, מה שהביא לנתון של 225,949 במהלך השנה כולה. זאת בהשוואה ל-216,430 יחידות בשנת 2010. הצמיחה אמנם מכובדת בהשוואה לחלק נכבד ממדינות המערב, אך עדיין נמוך מכפי שהוערך בתחילת השנה. לא ברור אם מגמת הירידה שנרשמת בחודשים האחרונים תישמר גם ב-2012, או שפתיחת השנה החדשה תביא גם להתעוררות בשוק הרכב.

שנת 2011 תיזכר בעיקר בזכות המהפך שהתחולל בצמרת טבלת המסירות, שם אחרי יותר מעשור של שלטון ללא עוררין, מאזדה נפרדה מהמקום הראשון. במקומה התמקמה יונדאי, שמסרה כמות פנטסטית של כלי רכב – 33,060 יחידות (9% יותר מ-2010). למקום השני הגיעה מאזדה עם 21,145 יחידות, ירידה חדה של 34% שנובעת בעיקר משער הין הגבוה שפוגע בתחרותיות יצרניות הרכב היפניות כולן. גם טויוטה, שבמקום השלישי, רושמת ירידה (12%) ל-19,719 יחידות.
אל המקום הרביעי ב-2011 הגיעה קיה, שמרשימה עם זינוק של 64% ל-15,606 יחידות, ומובילה על פני שברולט (13,937 יחידות, גידול של 43%). סוזוקי ממוקמת שישית עם 12,155 יחידות (1%-), ואחריה פולקסווגן (11,762 יחידות, 2%+), פורד (10,965, 7%+) וניסאן (10,030, 48%+). את העשירייה המובילה סוגרת סקודה, שרושמת עלייה של 23% ל-9,221 יחידות.
צילום: מנהל
אודי. יצרנית היוקרה הגדולה בישראל
בחודש דצמבר, יונדאי מסרה 1,651 מכוניות (36% פחות מבדצמבר 2010), טויוטה 1,421 יחידות (20%-) ורנו 1,230 (72%+). ניסאן רשמה גידול של 63% (985 יחידות) וקיה ירדה ב-28% ל-984 יחידות.
יוקרה: אודי מלכת המכירות
בין מותגי היוקרה, אודי רושמת את מספר המסירות הגבוה ביותר. 1,756 יחידות מדגמי היצרנית השונים נמסרו ללקוחות, גידול של 20% לעומת נתוני 2010. אחריה ב.מ.וו עם 1,101 יחידות (8%+), מרצדס עם 924 יחידות (5%-) ולקסוס עם 431 יחידות (4%-). בין מותגי הפרימיום, מובילה קרייזלר עם 1,094 יחידות (בשיקלול כל מותגי הקונצרן, כולל קרייזלר דודג' וג'יפ), לפני ביואיק עם 1,000 יחידות בדיוק, וולוו עם 998 ואלפא רומיאו עם 648 יחידות.
צילום: מנהל