נבחרת פוינטר למירוץ הדקאר, ערכה היום (א') אירוע רשמי לקראת יציאתה לאירוע המוטורי המפורסם. רז היימן הנהג והלל סגל הנווט, עשו היסטוריה בכך שקיבלו לראשונה בארץ סיוע מיוחד ממשרד הספורט והתרבות בסך כ-300,000 שקל כדי להשתתף. הם עדיין נזקקו לסיוע גדול אף יותר מזה מחברת פוינטר, אשר תומכת בצוות הוותיק כבר שנים, ואליהם הצטרפה גם חברת נגב.
מאז ביטול המירוץ ב-2008 בגלל חשש מפעולות טרור, נטש האירוע האגדי את היבשת השחורה ועבר לדרום אמריקה. המירוץ השנה יזנק ממר-דל פלטה בארגנטינה ויסתיים בלימה אשר בפרו. הוא יארוך 15 ימים (כולל יום אחד של מנוחה). היימן וסגל יזנקו למירוץ ביום הראשון של שנת 2012. "הנכון יהיה להגיד שאנחנו רוצים לסיים, אבל זה לא עובד כך, וכשאתה כבר נוהג אתה רוצה להגיע למקום הטוב ביותר שאפשר", סיפר היימן, שיחד עם סגל הביא אשתקד מקום ראשון בראלי דרך הבשמים.
הצוות הישראלי מתכונן למירוץ הדקאר
צילום: טל זהר
הצוללת הצהובה של הלל סגל ורז היימן (צילום: רונן טופלברג)
השניים יתחרו בקטגוריה T1.2, כלומר כלי רכב מבנייה עצמית עם מנוע דיזל. הרכב נסמך על מכללים מכאניים של מיצובישי פאג'רו, אך מנוע ה-3.0 ליטר הוא מתוצרת ב.מ.וו (250 כ"ס). לפי סגל, הכנת הרכב הקיים למירוץ הזה בלבד עלתה 200,000 שקל, מה שנותן הצצה לסכומים העצומים המעורבים בהשתתפות במירוץ שכזה. זו הסיבה שהקבוצה לא תצא עם רכב סיוע וצוות טכני צמוד, אלא תיעזר בצוות הולנדי שמגיע לדקאר. לרגל האירוע חנכו השניים אתר אינטרנט שיעדכן על מהלך המירוץ שלהם: www.razhillel.co.il