מיצובישי PX-MIEV II קונספט, רמז לאאוטלנדר הבאאם הקונספט PX-MIEV II שהוצג מעל לבימות תערוכת טוקיו מוכר לכם איכשהו, אז זה לא בכדי; מדובר בעדכון ועיבוד קונספט דומה שהוצג בפרנקפורט השנה ושאמור לאפשר הצצה (ויותר מכך) על האאוטלנדר הבא. זה בתורו, מהווה המשך לקונספט בשם PX-MiEV שהחל את הכל, עוד בטוקיו 2009. משך הזמן מאז ההשקה הראשונה ועצם העובדה כי מדובר כבר בקונספט השלישי המושק, מחזקים את ההשערה שלפנינו מוצר קרוב להבשלה. אם נוסיף לכך שהקונספט נשען על אחוז ניכר מפלטפורמת האאוטלנדר העכשווי, העסק נראה פתאום מעניין יותר.

במיצובישי כמובן לא מבטיחים דבר ואין אף מילה רשמית בדבר מחליף האאוטלנדר הנוכחי בהתייחס לקונספט PX-MIEV II. אבל, הסימנים כי לפנינו האאוטלנדר הבא הולכים ומתחזקים. הקונספט האחרון בשושלת הוארך במקצת ביחס לשניים שקדמו לו (466 ס"מ בהשוואה ל-451 ס"מ), וזאת ככל הנראה לאפשר הכנסת שורת מושבים שלישית – סעיף חשוב ביותר בסגמנט, בעיקר אם הכוונה להציע את הרכב גם בארה"ב. יש לציין כי רכב התצוגה כלל 5 מקומות ישיבה בלבד.
הפואנטה העיקרית – יחידת ההנעה ההיברידית – טופלה ואף שופרה. אם בקונספט הקודם ההנעה בוצעה על ידי מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 110 כ"ס, הרי שבקונספט האחרון מדובר במנוע 2.0 ליטר מתקדם, חלש במקצת (105 כ"ס) אך האמור להציע צריכת דלק נמוכה עוד יותר מה-50 ק"מ לליטר שהובטחו בקונספט הקודם. ההצהרות הפעם מדברות על קרוב ל-60 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת! המנוע משמש כאן הן ככוח מניע לכל דבר, הן כגנרטור הטוען את מצברי המנועים החשמליים והן כתוספת כוח למנועים החשמליים כאשר יש צורך בכך. הטכנולוגיה והבסיס דומים למוכר מהחשמלית של מיצובישי – ה-iMiev – כשכאן נמצא זוג מנועים חשמליים בהספק של כ-80 כ"ס (כל אחד) על כל אחד מהסרנים. מיצובישי טוענים שה- PX-MIEV IIיכול באופן הזה לנסוע 50 ק"מ על טהרת החשמל ובסה"כ עד 800 ק"מ בשילוב "גנרטור" הבנזין עם מנועי החשמל.

רוב ההערכות מדברות על אאוטלנדר חדש לקראת 2013, לכל המאוחר 2014. לפיכך ניתן בהחלט להעריך שנראה דגם מוכן לייצור ברבעון האחרון של 2012 ואז נדע כיצד בדיוק ייראה האאוטלנדר הבא והאם באמת יתבסס על הינע היברידי ירוק.