הונדה RC-E, קונספט חשמליבתחילת דצמבר תיפתח תערוכת טוקיו, ובמסגרתה תוטל פצצה הנושאת את הלוגו של הונדה: אופנוע סופר-ספורט... חשמלי. והפעם לא מדובר ביצרנית נישה אנונימית או בחבורת מפתחים בורקי עיניים, אלא בהונדה – יצרנית הדו-גלגליים הגדולה בעולם. זה המקום לציין כי ק.ט.מ האוסטרית – יצרנית מכובדת למרות שאינה מתקרבת לממדים של הונדה – הציגה לאחרונה אופנוע שטח חשמלי סדרתי ראשון, אולם הצהרת הכוונות של הונדה חשובה לא פחות (אם לא יותר...) בהשקת הקונספט דנן.

הקונספט עונה לשם RC-E – שם רב הנסתר על הגלוי, שכן צמד האותיות R ו-C משמש את הונדה מזה למעלה מחמישה עשורים לציון דגמי המירוץ לכביש שלהם, וייתכן שמדובר ברמז לבאות. האות E – מלשון Electric מודיעה על סוג ההינע, אך בשלב זה מעט ידוע אודותיו ומן הסתם ישוחררו פרטים נוספים לקראת או עם פתיחת התערוכה. בהונדה מדגישים כי הגוף – המעוצב באופן מסורתי למדי – הוא בממדי אופנוע מרוץ בנפח 250 סמ"ק, מה שמעיד ככל הנראה גם על משקל נמוך, וכי מדובר בשלדת מונוקוק, בה המנוע משמש נושא עומס, בולמי זעזועים משובחים מתוצרת אוהלינס ובלמים איכותיים לא פחות מבית ברמבו.

אנליסטים מעריכים כי הכניסה של הונדה לתחום האופנועים החשמליים כבר החלה, וכי קיים סיכוי גבוה שהדלת הראשונה שהענק היפני יפתח יוביל אותו אל מסלול המירוצים. כבר כיום יש ליגת מרוצי אופנועים חשמליים, אך עדיין ללא שותפות של היצרניות הגדולות והמובילות. אין ספק שאם יתברר שה-RC-E הוא מעבר לקישוט שנועד לתצוגות רכב – והוא כנראה מעבר – אזי ברגעים אלו מקבל תחום האופנועים החשמליים תנופה הגונה.