לואיס המילטון ניצל פרישה מפתיעה של סבסטיאן פטל בפתיחת הגרנד-פרי של אבו-דבי כדי לרשום ניצחון ראשון אחרי שמונה מירוצים על המסלול המרהיב ביאס-מארינה. מדובר בניצחון חשוב ביותר עבור הנהג הבריטי שסבל מתקופה קשה ביותר בעת האחרונה וספג ביקורות על נהיגתו.

נצחונו של המילטון הגיע אחרי שפטל, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, פרש כבר בפניה השנייה – תקר בלתי מוסבר בצמיג האחורי שלח אותו אל מחוץ למסלול. פטל אמנם ניסה לדדות לכיוון רחבת הטיפולים אבל עד שהגיע כבר נגרם נזק למכונית והוא נאלץ לפרוש. היה זה סיום עגום עבור אלוף העולם שהשווה יום קודם את שיא הקפות הדירוג המהירות לעונה (14) שקבע ניג'ל מנסל. המילטון, שהיה השני בהקפות הדירוג, השתלט מייד על המקום הראשון ושלט מכאן ואילך במירוץ. פרננדו אלונסו בפרארי, ניצל את ההקפה הראשונה כדי לעקוף את ג'נסון באטון (מקלארן) ולעלות למקום השני. בהמשך הוא ניסה לסכן את המילטון ולעבור אותו בהחלפות הצמיגים, אך ללא הועיל.
מאחור נטשו קרבות מעניינים בין באטון, וובר ומאסה. וובר הצליח בתום מאבק קשה לעבור את שניהם ולקבוע את ההקפות המהירות ביותר במירוץ, אבל חלק מהסוד היה בחירתו להישאר על צמיגים רכים ולהיכנס להחלפה המחויבת לצמיגים קשים בהקפה האחרונה. הוא חזר למקום הרביעי אחרי באטון ולפני מאסה. שישי סיים ניקו רוזברג, לפני מיכאל שומאכר (שניהם במרצדס) ואחריהם צמד הנהגים של פורס אינדיאה אדריאן סוטיל ופול די-רסטה. עשירי סיים קאמוי קוביאשי בסאובר.

גרנד-פרי אבו-דאבי, תוצאות המירוץ:
1. לואיס המילטון, מקלארן
2. פרננדו אלונסו, פרארי
3. ג'נסון באטון, מקלארן
4. מארק וובר, רד-בול
5. פיליפה מאסה, פרארי
6. ניקו רוזברג, מרצדס
7. מיכאל שומאכר, מרצדס
8. אדריאן סוטיל, פורס אינדיאה
9. פול דירסטה, פורס אינדיאה
10. קאמוי קוביאשי, סאובר

אליפות העולם לנהגים:
1. סבסטיאן פטל, 374 נק'
2. ג'נסון באטון, 255 נק'
3. פרננדו אלונסו, 245 נק'
4. מארק וובר, 233 נק'
5. לואיס המילטון, 227 נק'

אליפות העולם לקבוצות:
1. רד-בול, 607 נק'
2. מקלארן, 482 נק'
3. פרארי, 353 נק'
4. מרצדס, 159 נק'
5. רנו, 72 נק'