ניסאן GT-R. עוד 20 כ"ס ושיפורים דינמיים ומכניים
מכונית הספורט המרשימה ניסאן GT-R עוברת עדכון מכני שני. אחרי שבאוקטובר 2010 זכתה לשדרוג מ-485 ל-530 כ"ס, מהנדסי ניסאן סחטו עוד 20 כ"ס מיחידת ה-3.8 ליטר המוגדשת. ההספק עלה ל-550 כ"ס באותו סל"ד (6,400), והמומנט צמח מ-62.5 קג"מ בין 3,200 ל-6,000 סל"ד ל-64.5 קג"מ בין 3,200 ל-5,800 סל"ד. בניסאן מבטיחים שיפור מורגש לגמישות המנוע בסל"ד נמוך ובינוני, בין היתר תודות לשיפור מערכת היניקה והפליטה.
ואלו לא השינויים המכניים היחידים ב-GT-R המחודשת. ניסאן תציע את המכונית עם מערך מתלים א-סימטרי, כדי לקזז את משקל הנהג ומשקל מוט ההנעה הנמצא בצד הנוסע. זה הוביל לבחירה בבולם נוקשה יותר במתלה הקדמי-שמאלי, וזרוע מתלה אחורית שמופנית למעלה בצד שמאל ולמטה בצד ימין. כיול יוצא דופן זה אמור להעניק ל-GT-R התנהגות כביש נטראלית ומדויקת במיוחד, כך על-פי ניסאן. כמו כן בוצעו שיפורים לרמות המידע שמועברות לנהג מרכיבי הרכב השונים (מה שמכונה בקרב כתבי הרכב "תקשורת").
ניסאן GT-R עברה עדכון מכני וקיבלה עוד 20 כ
צילום: מנהל
ניסאן GT-R המחודשת תשווק ביפן מסוף נובמבר, וביתר השווקים - כולל אצלנו - החל מינואר 2012. מחיריה ביפן עומדים על בין 8.7 מיליון ל-15 מיליון ין (בין 411,000 ל-708,000 שקל) בהתאם לרמת הגימור. בישראל מחיר ה-GT-R עומד כיום על 795,000 שקל ברמת הגימור היחידה שמוצעת.