שברולט דה-לוקס ביזנס קופה מ-1952 תערוכת השיפורים האמריקאית SEMA הפכה מזמן מתערוכה בה מציגים כל מיני יצרני ספויילרים וג'אנטים את מרכולתם – בעיקר לענף – לתערוכת שיפורים העומדת בזכות עצמה, תרתי משמע. לא רק שמגוון עצום של משפרים רבים שם על כל מ"ר של תצוגה ובמה, כיום הלכה למעשה חלק עיקרי של המציגים הם יצרני רכב מוכרים והמוניים, כמו למשל כל היצרנים האמריקאים.
טרנד חדש?! חלוד וטוב לו
צילום: מנהל
זה כנראה לא ממש מקרי שדווקא במסגרת תערוכת השיפורים הנודעת של לאס ווגאס, SEMA, בחרה סדנת אייקון (ICON) האמריקאית האליטיסטית, מומחית בשיפוץ ושיפור קלאסיקות לשטח – להציג... מכונית כביש. וכמו שאייקון יודעים, הם עושים זאת בשיא הסטייל ובאופן שונה מהמקובל. שימו לב – השברולט העתיקה, החבוטה והחלודה הזו היא באמת... עתיקה, חבוטה וחלודה, וכן – זו מכונית התצוגה שלהם. החלודה ודפיקות אמיתיות וזה בעצם הקטע – נמר בעור של כבש. נכון יותר – כבש עם בעיות עור קשות, נשירה ועוד מחלות שלא נדע.

טרנד חדש?! חלוד וטוב לו
צילום: מנהל
אנשי אייקון לקחו את השברולט דה-לוקס ביזנס קופה הזו מ-1952 כפרויקט, כאשר הניתוח הראשון אותו ביצעו היה הסרת המרכב המג'וייף כמות-שהוא מהשלדה, הנחתו בפינת הסדנה ותחילת עבודה על הפלטפורמה. אמן השיפוצים והשלדות האמריקאי ארט מוריסון סיפק את השלדה, הכוללת מתלה רב-זרועי מאחור ועצמות עצה כפולות מלפנים, והיא כמובן מכויילת לטובת ביצועי אספלט קיצוניי. השלדה תוכננה לקלוט מנוע קורבט V8 בנפח 6.2 ליטר שמפיק 430 כ"ס. זה מחובר לגיר אוטומטי המעביר את הכוח אל הגלגלים האחוריים. על הבלימה אמונים 4 דיסקים עם 6 בוכנות לקליפר כל אחד היושבים בתוך חישוקים מיוחדים. גם אם תביטו היטב תתקשו להשתכנע שלא מדובר בארבעה חישוקי פח פשוטים שנמצאו במזבלה או במחסן חלפים – אבל זה בדיוק מה שהחבר'ה באיקון חיפשו; מדובר בייצור מיוחד המקנה לחישוקים מראה פשוט ועתיק אך מתחת לחזות העלובה מדובר במילה האחרונה בתחום ובנוסף הם הונעלו גומי משובח מתוצרת BF Goodrich.
טרנד חדש?! חלוד וטוב לו
צילום: מנהל
אבל, דרמת השיפוץ לא מסתיימת באוטנטיות המרכב החלוד היושב על פלטפורמת "סוף הדרך". פתיחת הדלת מגלה פאר ואבזור המהווים קונטרסט קיצוני עוד יותר מזה הקיים בין המרכב לשלדה עליה הוא יושב. למעשה, מי שירצה יוכל אף להגדיר את הנעשה בפנים כסוג של הומור ביזארי; הריפוד עשוי עור אליגטור "שניצוד בטבע" בשילוב עור באפלו אמריקאי. השטיחים הם מאותו יצרן המספק את השטיחים לרולס רויס ומאחורי כיסוי תמים למראה מסתתרת מערכת שמע משובחת.
אנשי איקון מבטיחים שהם יכולים להגשים חלומות דומים על בסיס כל רכב משנות ה-30' ועד לשנות ה-70', אם הסטייל הזה מגניב אתכם. לטעמנו מדובר בהחלט במשב רוח מרענן, חדש ומקורי בתחום השיפוצים וכלי הרכב המשופרים. מה דעתכם?