הרודסטר היפהפייה הזו – ה-G33 – הוצעה ב-1992 עם מנוע V8 עתיק של רובר, שסיפקו ביצועים מרגשים במחיר מציאההשם ג'ינטה בוודי מוכר לכל חובב רכב, עם העדפה לשרוטי האגף הבריטי בשבט. ארבעת האחים לבית ווקלט הקימו את החברה כבר ב-1958 ויחד עם אחרים היוו את אבות ז'אנר יצרניות מכוניות ה'קיט' באנגליה – מכוניות להרכבה עצמית על בסיס טכנולוגיה המונית וזולה. זאת אומרת: תחילה הוצעו מרכב, מושבים, לוח מחוונים וחלקים נוספים למכירה כערכה, שהלקוח רכש במחיר זול והרכיב את מכוניתו בעצמו, בחצר האחורית או במוסך המשפחתי. ההצלחה נבעה בעיקר בשל המחיר הזול (לעיתים העלות היתה רבע ופחות ממחיר מכונית "מן המדף" עם יכולות דומות) והביצועים, שנבעו מהמשקל הנמוך של מרכב הפלסטיק או הפיברגלס. לאורך השנים החזיקה היצרנית הזעירה מעמד ראוי להערכה ואף השתתפה עם הצלחות ראויות במרוצים שונים, כשבהמשך החלה החברה גם להציע מכוניות מוכנות. ב-2005 היא נמכרה לחברת LNT אוטו מוטיב מיורקשייר, שבעליה – לורנס טומלינסון – היה נהג מרוצים וכיום איש עסקים "חולה" מכוניות.
ב-2007 העביר טומלינסון את החברה למפעל חדש ומודרני בקרבת העיר לידס עם הצהרה לייצר ולמכור עד 300 מכוניות בשנה. מאז השיקה החברה את ה-G50 אותה תכנן טומלינסון בעצמו, ואת ה-F400 שהנה למעשה דגם שיוצר על ידי יצרנית קטנה בשם פארביו, שנרכשה אף היא ע"י LNT והפכה לחלק מהחברה. החברה החלה גם לבצע ניסויים (בין היתר בדמות השתתפות במרוצים) עם גרסת מסלול חדשה בשם G40R lightweight שהודות למשקל עצמי בן פחות מ-800 ק"ג מסוגלת ל"ביצועים מרשימים ביותר" (כמה ואילו בדיוק – לא נמסר עד כה) עם מנוע 2.0 ליטר ו-175 כ"ס בלבד.
ג'ינטה בדרך למעלה?
צילום: מנהל
ה-G4 יוצרה בין 1963-66 והתהדרה במרכב רודסטר קלאסי
דובר ג'ינטה מסר לאחרונה לכתבי רכב בריטיים על התוכניות לעתיד, והרושם הוא שהרחש והתנועה מתחת לפני הקרקע המגיעים מכיוון היצרנית עומדים להתפרץ אל מעל לפני השטח. ממש בקרוב תושקנה הגרסאות המורשות לכביש של ה-G50, ה-G55 וה-G40R lightweight. החברה הודיעה כי במקביל עובדים במרתפיה על מכונית חדשה לגמרי, שתהיה קיצונית וחזקה ממה שמוצע כיום בהיצע, וזה נשמע ממש לא רע: מרכב קרבון קל משקל, מנוע 3.7 ליטר (כנראה מתוצרת ניסאן) עם 310 כ"ס, פחות מ-1,100 ק"ג, 0-100 בפחות מ-4.0 שניות ומהירות מרבית מובטחת של 265 קמ"ש. כל זה נשמע מצוין אבל מעורר תיאבון אמיתי כאשר המחיר המובטח עומד על פחות מ-60,000 יורו.
הרבה מעבר לכך לא נמסר, אך אנחנו בהחלט נעקוב אחר יצרנית קטנה זו, שבעיתונות הבריטית כבר קושרים כתרים לראשה וחוזים לה גדולות ונצורות.