הסבב השביעי והלפני אחרון בליגת באחה-ישראל נערך ביום שישי – מחוה של המארגנים כלפי שלושה צוותים שומרי שבת. הראלי, באורך 180 ק"מ, יצא מקרבת העיר קריית-גת, והשתתפו בו 66 צוותים.

אותם צוותים דתיים עבורם נעשתה המחווה הצדיקו אותה: אדיר צדיק ('אדיר אופנועים') סיים ראשון בקטגוריית אופנועים כללית, תומר וולף – רייזריסט מצטיין נטל את המקום השני בקטגוריית רכבי השטח הקלים, ושגיא בורשטיין את הגביע השני בקטגוריית הטרקטורונים. נמצא שהדתיים חזרו הביתה מרוצים בגלל הגביע, ולאחרים התפנתה שבת. בסך הכל דוקא רעיון לא רע כל כך היום שישי הזה...

נפצח בסטטיסטיקה מינימלית: קטגוריית האופנועים ממשיכה להיות הגדולה והדומיננטית – 34 רוכבים, הטרקטורונים – על גחלת רומצת – שישה רוכבים, רייזרים – 13 צוותים ובהם 19 אנשים, וקטגוריית המכוניות כל כולה על כל מחלקותיה – 13 כלי מתחר.

מה לומדים מזה? – דבר אחד פשוט: כלים המגיעים מבית היוצר מוכנים לשטח ולתחרויות כמו אופנועים ורייזרים – הם הפופולריים ביותר, המשתלמים ביותר מבחינה כספית, ומספרם במגמת עליה ברורה. קטגוריות המכוניות מדשדשת מזה שנים במקומה כיוון שנדרש בה ידע נצבר לפיתוח והון עתק לבניה ותיקון מתמשך של טעויות. למרות שקטגוריות כמו 'באגים' או 'טרופיטראק' הם הצבעוניות והמרשימות מכל – הרי שנכון לכרגע אין הן מגלות מגמת צמיחה ועל כל אחד שבא ומנסה את מזלו, יש אחד הפורש בפחי נפש וחסרון כיס.
סקירת באחה ישראל פלוגות 2011
צילום: טל זהר, פול גז

עד כאן תובנות של כתב, והרי החדשות: יוני לוי על הוסקוורנה 450 מבצע היפוך מרהיב קרוב לפתיחה ופוגם בעצמו קלות. בהמשך מרצד מסך מכשיר הניווט ומחייב הדלקות חוזרות ונשנות. יוני מפספס 'דקירת' נקודות רבות ובייאושו נצמד לוולנברג. וולנברג מג'עג'ע בשל אספקת דלק לקויה ונמצא כי שני הפייבוריטים לא יסיימו את היום בהיכל התהילה אפילו שהם מספיק מושחזים לרכב מהר מאד מאד למרות כל התקלות הללו (2:35 שעות). מי שמסתער על ההובלה רעב נחוש וחסר עכבות הוא ניתאי עוזיאל מקטגוריית הסניורים על HM500 שבסוף היום יוכרז לאופנוען המהיר ביותר במרוץ (2:20 שעות). אם אתם חושבים שכל זה מספיק לו כדי לקטוף את תואר אלוף האלופים של הראלי – אתם טועים: ניר אברמוביץ הטרקטורונאי שהניח לנו ברשלנות לשכוח מקיומו חוזר למגרש לבדוק אם כוחו במותניו והפעם הוא רכוב על ימאהה רפטור 700 סמ"ק כחול והוא גומא את המסלול כל כך מהר וכל כך באטרף שכל חמשת הטרקטורונאים ושלושים ואחד האופנוענים שהוא חולף בדרכו לא מספיקים להבין ולקלוט מהו העב"ם הכחול שחצה להם את שדה הראיה ונעלם באופק. ניר אברמוביץ הוא אלוף האלופים של הראלי כלומר האיש המהיר ביותר בשדה! (2:19 שעות)

המסלול, ברובו שבילים מהירים ופתוחים וטחונים לרמת פודרה כבדה שהעלתה המון אבק לאויר יצא דרומה מצומת פלוגות עקף את באר שבע בקרבת חצרים וחזר צפונה. קטע טכני יותר חיכה למתחרים בנחל באר שבע והאט אותם במעבר צפוף בין האשלים ועל אבני דשדש. מקטע טכני זה בלם את דהירתן החזקה של מכונות הטרופי-טראק וחיסל את המאמץ להשגת תואר אלוף הראלי הכללי, תואר שבהחלט יכול היה להיות מוענק להם בשל האופי המהיר של המסלול והתאמתו למנועים הגדולים.

על חודן של 4 שניות מקדים יוני לוי את וולנברג בראשות המקצועיים ועל חודה של דקה מפסיד דידי אברהמי את הפודיום בקטגוריה זו לשי עבדי שעבר לרכב על 300 סמ"ק ויצא מהקטגוריה הקטנה (עד 250) שנמחקה בראלי זה. אף אופנוען בעל מנוע זעיר לא התייצב (ברל'ה – אנה נעלמת?!) לעומת זאת עולה כפורחת קטגוריית הסניורים – תשעה מתחרים – עם צליל ונדרהורן שחוזר מפציעה, דורון וינטר שגילה בגיל 41 את הנאת התחרות (מקום שלישי) וכמובן שגיא הימן מייסד הקטגוריה (מקום שני). עוד בקטגוריה זו נפתלי דהן עם BMW450, דובי כהן מאילת, ועירד שימשי על ק.ט.מ 640 דו"ש וישן. באופנועים כללית יש חמישה רוכבים והצמד אלדד לב ודן ויצמן מוצאים מהר מאד לדאבונם שהג'י-פי-אס לא טעון בנ.צ ואין להם ברירה אלא להצמד לאדיר צדיק שיובילם בדרך. אדיר, הרכוב על אופנוע מוטוקרוס (ק.ט.מ SX350) מסיים ראשון אבל שמחת הניצחון מתחלפת בתחושת החמצה קלה כשלוח התוצאות מבשר כי ניצן אטלס – XR600 עתיק – מצליח להציב בדיוק אותה תוצאת זמנים: 2:38:50 ושניהם יחלקו בסיום את גביע הניצחון של הקטגוריה.
טרקטורונים: חוץ מניר אברמוביץ מסתופפים בקטגוריה זו עוד חמישה, כולם גדולים (ברכיבה) וטובים (בניווט) וישרי דרך (וגם בפיתולים). טוב... אולי חוץ מאייל עוקבי שלא הצליח לנווט כהלכה. הדעת נתנה ששגיא בורשטיין ונעם דהן יתמודדו על הניצחון אבל כאמור הם לא תיכננו את הופעת האורח המיוחדת של ניר אברמוביץ. עקב כך שגיא בורשטיין מסתפק במקום שני ונעם דהן שרוחו צנחה כשנעקף במקום השלישי. לעומת קטגוריה מתדלדלת זו – מלאה קטגוריית הרייזרים במתחרים כבדי משקל סגולי כמו צחי כפרי – המוביל, תומר וולף, ו...יובל שרון שחוזר בראש קבוצת 'פולאריס' עם רייזר דנדש ועליו עדיין הניילונים. יובל הוזנק אחרון (כיוון שעד מרוץ זה הוא התחרה בקטגוריית הבאגים) וכהרגלו בקודש לוחץ דושה בברוטאליות ועוקף את כל המשתתפים כאיש אחד ואפילו פותח פער נאה של שבע דקות בינו לבין תומר וולף שבמקום השני. צחי כפרי נראה מבואס קלות בסיום ובמקום השלישי. חי סגל האופנוען מצטרף לקטגוריה עם רייזר פרטי, שגיב ועומר עפרוני (אב ובנו) מטיילים בכיף כהרגלם וממשיכים לבנות ולחזק את הכימיה המשפחתית, רוני פישמן הולך לאיבוד אי שם במרחבים וכשהוא מוצא את עצמו מסתבר שהוא נעוץ עמוק עמוק למטה בטבלת הדירוג, ולצוות אל גאוצ'ו מאילת נשבר בולם ומוציא אותם לפנסיה.
סקירת באחה ישראל פלוגות 2011
צילום: טל זהר, פול גז

הגענו לקטגוריית המכוניות שהפעם לקתה בחסר – 13 צוותים בלבד, ומתוכה רק הטרופי-טראק ו-T2 היו תחרותיות. אכזבה גדולה. העניין המסויים היחיד שהתעורר היה שייך לצוות מליגת העבירות לשעבר – ירון כהן ויואב שיטאי – שרכשו מסדנת עידו כהן שלדת טרופי-טראק זהה לשלו ועליה הוסיפו את כל מכללי ההנעה והתנועה כראות עיניהם וכנסיונם הטוב. התוצאה היתה שתי פריגטות זהות שהשתגרו להתמודדות בינאישית מסקרנת בים הלס והסתיימה לאחר שעתיים וארבעים ושבע דקות זהות וביתרון קליל בן 11 שניות בלבד לעידו. את ההפתעה סיפק דוקא הרכב של 'עידן הגז' שלמרות כשל במשאבת מצמד שחייבה את הנהג המוכשר להעביר הילוכים בטיימינג מדוייק ללא הפרדה, עמד להקדים את שני קודמיו בעשר דקות לולא פיספס נקודת ציון אחת ב-250 מטר וחטף על כך קנס בן עשר דקות! אלון שחף וגלעד מהרל לא מצליחים להתקדם הרבה בטרם פרשו.

הג'יפים המשופרים – T2 – מונים ארבעה כלי רכב ורועי שפירא ביתרון גדול על פני כולם כשהוא מסיים ברבע שעה לפני צביקה נפתלי בניווט חזי בצלאל. שני הצוותים חטפו קנס זהה של 10 דקות בגין התעלמות מנקודת ציון כלשהי ולמרות זאת הם מקדימים את אודי פורת (שלישי) ושפרונץ.

בשאר קטגוריות המכוניות נסע רכב אחד בודד ללא תחרות, רק כדי לגמור ולצבור נקודות לאליפות. ה-T1 – גל שחם ללא שי שמעוני וסגל את הימן שמייצאים את הצוללת הצהובה השבוע למרוץ הדקאר בדרום אמריקה, באגים - מתן אליהו לבדו (החליף מנוע מג'וינר לסובארו אך נותר ללא מתמודדים), T2S – אסולין ויעקבובויץ פותחים ולצידם האחים גז אך אלה מתאדים מהר מאד עקב בעיית ניווט, ובקטגוריית ה- RAID פרש בודד בדמותו של עופר ארביב בג'יפ סופה שגם ללא תחרות לא מצליח לסיים בזמן בשביל לזכות בניקוד...