יונדאי i30שם מלא: יונדאי i30
אחיות לפלטפורמה: קיה סיד, קיה סיד סטיישן, קיה ספורטאז', קיה סול, יונדאי i30cw, יונדאי ix35
מתחרות עיקריות: טויוטה אוריס, מאזדה 3, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס, פיג'ו 308, קיה סיד, רנו מגאן
כדאי לדעת עליה: יונדאי i30 היא משפחתית קומפקטית המוצעת בגרסת האצ'בק עם חמש דלתות, וגם בגרסת סטיישן שנקראת i30cw. השתיים הן הנמכרות ביותר בתת-הקטגוריה של סטיישן והאצ'בק קומפקטיות בישראל. ה-i30 החליפה את האלנטרה, והציגה התקדמות גדולה בכל התחומים, אך כיום כדאיות רכישתה מוטלת בספק (מחליפה חדשה לחלוטין הוצגה ותגיע לישראל בראשית שנה הבאה).
כל מה שטוב: התנהגות כביש טובה ובטוחה, מוניטין הולך ומשתפר, אבזור ותמורה, יש גם גרסאות ידניות.
כל מה שרע: לא מעודנת כמו הטובות בקטגוריה, רעש צמיגים בשיוט, נוחות נסיעה בינונית, היגוי, תיבת ארבעה הילוכים.
מה מקבלים: מנוע 1.6 ליטר עם 126 כ"ס ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית, שש כריות אוויר, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ו-AUX, מסילות גג וגג שמש נפתח תמורת 118,000 שקל.
גרסה נבחרת: 1.4 ידנית תמורת 105,000 שקל. זולה, חסכונית בדלק ומרווחת. צריך יותר?
קשה להחליט מה לקנות? תשאלו אותנו ב"כוכבית אוטו" (3262*) מכל טלפון