אודי A4 המחודשת
אודי מציגה מתיחת פנים למשפחת ה-A4, בתקווה להפריע כמה שניתן לחדירת ב.מ.וו סדרה 3 החדשה, שנחשפה לפני פחות משבועיים. ה-A4 המחודשת שואבת השראה מה-A6 החדשה, ומציגה עיצוב דומה להפליא הכולל יחידות תאורה בעלות עיצוב מחודד ותלת-ממדי מבעבר. היא תוצע בגרסאות סדאן וסטיישן, בגרסת אולרוד (דמוית שטח על בסיס הסטיישן) ובגרסת S4 ספורטיבית (סדאן וסטיישן).
אודי A4 המחודשת מציגה מידות כמעט זהות לקודמתה, עם אורך של 470 ס"מ (472 ב-S4 ובאולרוד), רוחב של 183 ס"מ (184 ב-S4 ובאולרוד) ובסיס גלגלים של 281 ס"מ. גובהה עומד על 141 ס"מ ב-S4 סדאן, 143 ס"מ ב-A4 סדאן ומגיע עד ל-150 ס"מ באולרוד.
אודי ביצעה שינויים גם לעיצוב תא הנוסעים, שם היא מבטיחה עיצובים חדשים לגלגלי ההגה ולמרכז הקונסולה כולל התאמת גוונים חדשה. כן מובטחת איכות משופרת, וגם ריפודי עור משודרגים (בתוספת תשלום כמובן). מתחת לעור, ה-A4 תהנה ממתלים אחוריים שכוילו מחדש ומהיגוי אלקטרומכני חדש.
מארבע לשש: אודי מרעננת את ה-A4 ברוח ה-A6
צילום: מנהל
אודי A4 אולרוד
היצע המנועים הרלוונטי לישראל כולל בעיקר את גרסאות הבנזין. אלו מתחדשות במנוע טורבו 1.8 ליטר משודרג, שבמקום 160 כ"ס יפיק 170. המנוע הזה נהנה ממגדש חדש, שינויים לשסתומים ולמערכת ההזרקה וממשקל מופחת ב-3.5 ק"ג, מה שסייע להפחתת תצרוכת הדלק הממוצעת ב-19% (ל-17.8 ק"מ לליטר), כך על-פי אודי. הוא יוצע בשידוך לתיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה המוכרת.
לצידו אודי תמשיך להציע את גרסת הטורבו המוחלשת (1.8 ליטר, 120 כ"ס), מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 211 כ"ס וגרסת טורבו-דיזל (2.0 ליטר, 143 כ"ס). ה-S4 תמשיך להציע 333 כ"ס ממנוע 3.0 ליטר טורבו. מלבד יחידות כוח אלו, משפחת ה-A4 תוצע באירופה עם שורה של מנועים נוספים, עם הספקים של בין 120 ל-272 כ"ס (בנזין ודיזל).
בשלב זה לא ידוע אם ה-A4 החדשה תתייקר בישראל בהשוואה למחיריה הנוכחיים, ולא צפוי שינוי מרחיק לכת בגרסאות שמוצעות אצלנו (תשכחו מסטיישן ומהאולרוד, למשל). בגרמניה, אודי מודיעה על התייקרות קלה של מאות יורו בודדים במחירי הגרסאות השונות.