מאזדה טאקרי
מאזדה 6, המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר בישראל, תוחלף לקראת סוף שנת 2012 בדגם חדש לחלוטין. מאזדה מעניקה הצצה לעיצוב של הדגם החדש באמצעות מכונית התצוגה טאקרי (Takeri) שתמונותיה נחשפו הבוקר (ג'), ושתוצג לראשונה בתערוכת טוקיו בסוף חודש נובמבר. העיצוב של מאזדה 6 החדשה צפוי להיות דומה מאוד לטאקרי, למעט שינויים קלים כמו מראות רגילות וחישוקי גלגלים קטנים יותר.
מאזדה 6 החדשה נחשפת בתמונות ראשונות, כמעט
צילום: מנהל
מאזדה לא מפרסמת פרטים רבים על הטאקרי, למעט הבטחה לכך שהיא קלת משקל וחסכונית בדלק בהשוואה ל-6 היוצאת. לכך תורמים, בין היתר, מערכת בלימה רגנרטיבית (אגירת אנרגיית הבלימה לשימוש מערכות החשמל כדי להקל על פעולת המנוע), מערכת עצור-סע ומנועי הסקאייאקטיב (SKYACTIV) החדשים של מאזדה.
מאזדה 6 החדשה נחשפת בתמונות ראשונות, כמעט
צילום: מנהל
ה-6 החדשה צפויה לעשות שימוש במנועים החדשים שהוצגו ברכב הפנאי הקומפקטי מאזדה CX-5, הרכב הראשון של היצרנית בשפת העיצוב קודו (KODO) החדשה, שמשמשת גם את הטאקרי. שפת העיצוב הזו, שפירוש שמה הוא "נשמה של תנועה", הוצגה לראשונה ברכב התצוגה שינארי לפני כשנה, ומשמח לראות שה-6 הסדרתית צפויה להיות דומה למדי למכונית זו.
מאזדה 6 החדשה נחשפת בתמונות ראשונות, כמעט
צילום: מנהל
מאזדה 6 הסדרתית צפויה להגיח לאוויר העולם לקראת סוף שנת 2012, ככל הנראה בתערוכת פריז בחודש אוקטובר. בין החידושים המשמעותיים ביותר שיוצעו בה לשוק הישראלי, ניתן לציין מנוע 2.0 ליטר מתקדם יותר וגם שימוש בתיבת שישה הילוכים אוטומטית, במקום חמישה הילוכים כיום.