זמן רב עבר מאז ראינו שלישיית נהגים כל כך צמודה בדרך לתואר אלוף העולם בראלי. אבל כל אחד מהשלושה – סבסטיאן לואב, מיקו הירבונן וסבסטיאן אוגייר – ראוי השנה לתואר אלוף. ועם שתי נקודות המפרידות בין שלושתם, ראלי ספרד הוא ההזדמנות האחרונה לפתוח פער שאולי יעזור להכריע לבסוף את האליפות כולה.
ספרד השנה היא אירוע משולב אספלט ועפר. מצד אחד מדובר בלחם והחמאה של אלוף העולם הנוכחי – אשף האספלט לואב – ומצד שני מעברי המשטחים עשויים להפוך בחירת צמיגים וסטאפ לקריטית. בנוסף, אמנם רק נהג פורד אחד נמצא במאבק מול שני נהגי סיטרואן (שכבר ברור מי מהם יזכה לעדיפות), אבל אסור לשכוח את העזר כנגדו של מיקו – יארי-מאטי לאטוולה, אשר הוכיח העונה שהוא התגבר על מחלות הילדות שכללו התהפכויות למיניהן, והצליח לסיים את כל המירוצים על הגלגלים. ומה שטוב הוא – שהקצב נשאר (אפילו שהוא לא ניצח מירוצים). לעיתים נדמה שהוא מהיר משמעותית גם מהירבונן...סבסטיאן לואב נוהג על הקצה - ומנצחאז איפה זה מציב אותנו עם פתיחת הראלי? לואב היה ראשון לצאת לדרך, מיקום שבמרבית המקרים פוגע קשות בזמנים עקב "ניקוי" השביל. אבל הפעם המצב היה הפוך – כמויות אבק אדירות הועלו מגלגלי המכוניות, וכולם למעט לואב ספגו מכה קשה לזמנים, ואף יותר מכך. פטר סולברג, שהייתה לו עונה מצוינת עד כה, לא יכול היה לראות דבר ומכוניתו נפלה לתוך תעלה ושברה גלגל. הוא ציין מאוחר יותר שאלמלא הזיזו כמה צופים אבן גדולה שתגרום להאטה לפני התעלה, עוד 30 מכוניות נוספות היו סובלות מגורל דומה.
הירבונן סבל גם הוא קשות במהלך היום, אבל עמיתו לקבוצת פורד, לאטוולה, פשוט זרח. הוא היה היחיד שאיים על לואב ואף עקף אותו במהלך היום. מעט מאוחר יותר החזיר לעצמו לואב את הבכורה, אבל דווקא שותפו לקבוצה, אוגייר, סבל מתקר בצמיג ונאלץ להאט.
היום השני היה בסימן אספלט, וכאן ציפתה ללואב הפתעה: הוא לא שיער שלאטוולה יצליח לשמור על הקצב שלו, ואפילו לנצח אותו בכמה סטייג'ים ולצמצם את הפער ביניהם ל-27 שניות. הירבונן נותר כמעט שתי דקות מאחור וללא סיכוי ממשי לניצחון – אלא רק אם משהו יקרה ללואב.
אתם בטח יכולים לנחש ששום דבר לא קרה. לפחות ללואב, זאת אומרת. כי סורדו קיבל תקר בצמיג המיני שלו ונאלץ להאט, ואוגייר התאכזב קשות כשמנועו שבק חיים וחיסל לו את הסיכוי לסיים חמישי במירוץ, או שני באליפות.
אז מה היה לנו? לואב עושה קאמבק אחרי שני מירוצים רעים – בדיוק בזמן הנכון. הוא מוביל ב-8 נקודות חשובות על הירבונן, וכרגיל מהווה הפייבוריט לזכייה באליפות – שתוכרע בבריטניה ב-13 בנובמבר. אבל זוהי אליפות העולם בראלי ואי אפשר לדעת מה יקרה – אפילו כשמדובר באלוף העולם מזה שבע עונות...


דירוג ראלי ספרד:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 4:05:39.3 (26 נק')
2. מיקו הירבונן (פורד) – +2:06.9 (18 נק')
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 2:32.4+ (15 נק')
4. דני סורדו (מיני) – 3:24.1+ (14 נק')
5. קריס מיק (מיני) – +5:15.0 (13 נק')
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד) – 5:54.2+ (8 נק')
7. יבגני נוביקוב (סיטרואן פרטית)– 9:31.8+ (6 נק')
8. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 9:40.1+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 12 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 222 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 214 נק'
3. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 193 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 146 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 110 נק'
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד) – 70 נק'
7. דני סורדו (מיני) – 57 נק'
8. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 53 נק'

דירוג קבוצות אחרי 12 מרוצים:
1. סיטרואן – 397 נק'
2. פורד – 351 נק'
3. סטובארט-פורד – 145 נק'
4. פטר סולברג – 98 נק'
5. פרם פאוארטולס – 44 נק'
6. קבוצת אבו-דאבי – 42 נק'