ב.מ.וו סדרה 3 החדשה
ב.מ.וו חשפה את הסדרה 3 החדשה, דור שישי למשפחתית הגדולה היוקרתית הנמכרת ביותר בעולם. ב.מ.וו סדרה 3 תתחרה בלקסוס IS ומרצדס C קלאס והיא המכונית החשובה ביותר של ב.מ.וו, גם בישראל. אלינו היא תגיע בראשית שנת 2012, ותוצע עם צמד מנועי בנזין ועם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה. מבחינת עיצוב, כצפוי, היא לא מחדשת הרבה וממשיכה את שפת העיצוב הנוכחית של ב.מ.וו (עם דימיון ברור לסדרה 5, במיוחד מאחור). בשלב ראשון היא נחשפה בגרסת סדאן, אך בקרוב יוצגו גרסאות מרכב נוספות (כולל קופה, קבריולה וסטיישן).
בין החידושים המעניינים בסדרה 3 החדשה, ניתן למנות מערכת עצור-סע שתוצע בכל הגרסאות, מערכת תצוגה עילית צבעונית שתקרין מידע לנהג על השמשה הקדמית ברזולוציה גבוהה ושלל מערכות בטיחות ונוחות. בהן מערכת לסיוע בחנייה (כולל תצוגה של הנעשה מסביב לרכב המדמה מבט מלמעלה), אזהרה מפניה סטייה מנתיב ובקרת שיוט אקטיבית שיודעת לבלום לעצירה מוחלטת ולהאיץ למהירות שנקבעה ברגע שהכביש מתפנה.
ב.מ.וו סדרה 3 החדשה גדולה משמעותית מקודמתה, עם אורך שצמח בתשעה ס"מ ל-462 ובסיס גלגלים שגדל בחמישה ל-281 ס"מ. הרוחב נותר ללא שינוי (181 ס"מ), והגובה צמח בשני ס"מ ל-142. למרות הצמיחה הברורה במידות, שתוביל לטענת הגרמנים לשיפור במרווח לנוסעים, סדרה 3 החדשה קלה מבעבר ב-40 ק"ג.
צילום: מנהל
מתחת למכסה המנוע יוצעו שלוש יחידות כוח עם ארבעה הספקים, מהן רק שתיים רלוונטיות לישראל. אלו הן ה-328i עם מנוע 2.0 ליטר טורבו (ארבעה צילינדרים עם 245 כ"ס, 35.7 קג"מ) וה-335i עם מנוע 3.0 ליטר טורבו (שישה צילינדרים, 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ). ה-328i תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות (5.9 עם תיבת שישה הילוכים ידנית שלא תוצע אצלנו), ותצרוכת הדלק הממוצעת שלה תעמוד על 15.9 ק"מ לליטר (15.9 עם תיבה ידנית). ה-335i מציעה כצפוי ביצועים עדיפים, עם 5.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (בשתי התיבות). גרסה זו תציע תצרוכת דלק של 13.9 ק"מ לליטר (12.6 עם תיבה ידנית). שני המנועים מוגבלים אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
צילום: מנהל
מלבד מנועי הבנזין, שיגיעו כאמור לישראל עם תיבת שמונה ההילוכים, ב.מ.וו תציע באירופה גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר (ארבעה צילינדרים). מנוע זה יוצע בשני הספקים, 163 כ"ס בגרסת ה-320d EfficientDynamics החסכונית יותר בדלק (24.4 ק"מ לליטר), או 184 כ"ס ב-320d הרגילה (22.7 ק"מ לליטר עם תיבה אוטומטית, 22.2 עם ידנית). לשתי הגרסאות הללו יהיה מומנט זהה (38.7 קג"מ), אך ה-320d הרגילה תהיה מהירה יותר (7.6 שניות ו-235 קמ"ש לעומת 8.1 ו-225 בדגמים האוטומטיים).
צילום: מנהל
מלבד המנועים שהוצגו כעת, ב.מ.וו תציע את הסדרה 3 גם בגרסת כלאיים (בשלב מאוחר יותר שנה הבאה) ועם מנועים נוספים. בין היתר ניתן לצפות לגרסת ה-184 כ"ס של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו, וליחידות כוח נוספות. בתוך כשנה, צפויה גם M3 חדשה, ככל הנראה לראשונה בתולדותיה עם מנוע מוגדש.