פולקסווגן ג'טהחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, השיקה היום (ב') את פולקסווגן ג'טה החדשה, ובמחיר יומרני: החל מ-139,000 שקל. מדובר במשפחתית קומפקטית אשר מחליפה דגם שהפך בשנתיים האחרונות לחשוב ביותר עבור המותג בארץ, לאחר שבצ'מפיון מוטורס החליטו לשווקו בהנחות לציי רכב וכתוצאה מכך מכרו יותר מ-3,700 יחידות בשנה שעברה (לעומת קצב שנתי של 1,500 יחידות קודם לכן).

הדור השישי של פולקסווגן ג'טה הוצג כבר בשנה שעברה, והגעתו המאוחרת יחסית לארץ הובילה לכך שבשבועות האחרונים לפולקסווגן לא הייתה בישראל משפחתית קומפקטית סדאן בהיצע. זאת למרות שהיא הצטיידה במלאי גדול למדי של מכוניות מהדור הקודם (כ-2,500 יחידות נמכרו השנה).
השינוי המהותי ביותר בג'טה החדשה היא העובדה שהמכונית צמחה באופן משמעותי ביותר, ובסיס הגלגלים שלה כבר לא זהה לזה של הגולף. עם 265.5 ס"מ, בסיס הגלגלים גדל ב-7.3 ס"מ ואילו האורך צמח בתשעה ס"מ (464 ס"מ), כך שמדובר במכונית גדולה וככל הנראה גם מרווחת מבעבר.

מאידך, גם המחיר עלה. הג'טה יוצאת לדרך המקומית עם שני מנועי 1.4 ליטר טורבו-בנזין, שמייצרים 122 כ"ס או 160 כ"ס (טורבו ומגדש על בגרסת ה-160) ומשודכים לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. המחיר יהיה 139,000 שקל לגרסה הבסיסית או 169,000 לדגם החזק ומאובזר יותר. המכונית תוצע גם בגרסת 1.6 ליטר טורבו-דיזל עם תיבה ידנית (135,000 שקל) או 145,000 שקל לרובוטית). כל המכוניות יצוידו בשש כריות אוויר, מערכת שמע עם תפעול מההגה ובקרת אקלים מפוצלת (כולל פתחי איוורור מאחור).
בצ'מפיון מכוונים כרגע את המכונית לתחרות מול ההונדה סיוויק או הגרסאות החזקות יותר של הפוקוס, הקרוז והלאנסר, אך גם מתבוננים בטויוטה אוונסיס ומאזדה 6. הם מציינים שהביצועים של גרסת ה-122 כ"ס טובים משל רובן (202 קמ"ש מרביים ותאוצה למאה ב-9.8 ש') אם כי לא משל הפוקוס 2.0 ליטר.
האם צ'מפיון נוטשים את הזירה המשפחתית המקובלת? לא בדיוק. בתחילת השנה הבאה תגיע גרסת 1.2 ליטר (105 כ"ס) עם חטיבת הכוח המוכרת (טורבו-בנזין), והיא תהיה זולה משמעותית. גרסה זו תעלה כנראה מעט יותר מ-125,000 שקל, ובצ'מפיון מאמינים שיוכלו להחדירה שוב לציי רכב. יחד עם גרסה זו, הם מצפים להגיע לקצב שנתי של 2,500 מכוניות. אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, מספר שהקצב הזה נגזר מהיכולת של היצרנית לספק מכוניות, ושהיבואנית ביקשה לדבריו כמות גדולה בהרבה.