ב.מ.וו אקטיב-הייבריד 5
ב.מ.וו פרסמה תמונות רשמיות ראשונות של האקטיב-הייבריד 5 (ActiveHybrid 5), גרסת הכלאיים של סדרה 5 הנוכחית עליה רמזה היצרנית עוד במרץ 2010. הגרסה החדשה מבוססת על ה-535i, ומצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר (שישה צילינדרים), המספק 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ. למנוע זה משודך מנוע חשמלי עם 55 כ"ס ו-21.4 קג"מ, ויחד מערכת הכלאיים מספקת 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ.
תוספת המנוע החשמלי איפשרה לב.מ.וו לשפר את תצרוכת הדלק ב-31%, והיא תעמוד על 15.6 ק"מ לליטר (11.9 ב-535i) עם חישוקי ה-"17 הבסיסיים. מי שירצה צמיגים רחבים יותר (245 במקום 225) ישלם על כך בתצרוכת הדלק, שתעמוד על 14.3 ק"מ לליטר. בהתאם גם פליטת פחמן דו-חמצני תעלה מ-149 גרם עם החישוקים הקטנים, לעד 160 גרם בממוצע עם החישוקים והצמיגים האופציונליים. בתמונות, אגב, האקטיב-הייבריד מופיעה עם חישוקי "18 שפוגעים קלות בתצרוכת הדלק ופליטת ה-CO2, למרות שב.מ.וו מגדירה אותם כבעלי "יעילות אווירודינמית יוצאת דופן".
ב.מ.וו מציגה גרסת כלאיים לסדרה 5: אקטיב-הייבריד
צילום: מנהל
גרסת הכלאיים של ב.מ.וו סדרה 5 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות (לעומת 6.1 ב-535i רגילה), ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (ללא שינוי). היא תוכל לנוע ללא בנזין למרחק של עד ארבעה ק"מ ולהאיץ כך למהירות של עד 60 קמ"ש. במצב הנהיגה החסכוני ביותר ("ECO Pro"), היא תוכל לשייט ללא בנזין במהירות של עד 160 קמ"ש, על-ידי כך שמנוע הבנזין ייכבה אם הנהג לא ילחץ על המצערת.
ב.מ.וו לא מפרסמת בשלב זה את מחיר הגרסה החדשה. כמו-כן, עדיין לא ידוע אם תשווק בישראל, אך אם זה יקרה היא לא צפויה להיות יקרה משמעותית מה-535i עליה היא מבוססת, ושעולה בישראל החל מ-495,000 שקל. זאת, מכיוון שעל-פי המיסוי הנהוג בישראל, היא תהיה זכאית להטבת מס של מכוניות כלאיים (מס קנייה מופחת), מכיוון שנפח המנוע שלה, 2,979 סמ"ק, נמוך מהרף של 3.0 ליטר שנקבע בישראל כמרבי למתן ההטבה.