וולוו יו"מכונית התצוגה אכן נראית מאוד שונה מהקו העכשווי שלנו, אבל היא עדיין קשורה להיסטוריה שלנו", כך מסביר פיטר הורבורי, ראש מחלקת העיצוב של וולוו, על עיצוב היו (You) שהוצגה בפרנקפורט. "לפני עידן ה'קוביה', היו לנו צורות עגולות עם ה-PV וה-540. בכל מקרה, לא היינו עושים את המכונית החדשה הזו אם זה לא היה הכיוון העתידי שלנו. את הסדאן הראינו כבר בסין (מכונית התצוגה יוניברס, א.ש), וכאן כקופה זה מראה מה ניתן לעשות עם הכיוון הזה. היא נראית יותר גדולה, כי בייחוד בסין מעריכים מאוד חלל גדול. שם לרבים יש נהג, או שהם לוקחים את כל המשפחה. מצד שני, אם אנחנו הולכים על מנועי ארבעה צילינדרים, זה מאפשר לנו ליצור רכב מרווח יותר ששומר על חיסכון".

האם זו בעצם היורשת ל-S80?
"כן. היא צריכה להיות בגודל הזה, או קצת קטנה יותר, אבל כמובן שתהיה גם גרסה עם בסיס גלגלים ארוך. הכיוון החדש יגיע אט אט והסימן הראשון שלו יהיה ב-2014".

האם זה השינוי הגדול ביותר שביצעתם בעשורים האחרונים?
"יש כאן גם המשכיות לקו הנוכחי עם יחידות התאורה האחוריות, כך שזה לא לגמרי שונה. אבל באופן כללי אני חושב שהגיע הזמן לשנות את הקו שלנו. עם זאת, צריך לעשות זאת בזהירות כי אחרת אתה גורם למכוניות האחרות להיראות מיושנות. הסדרה הקטנה שלנו (S40 ,C30 ו-V50) תגיע קודם, ותהיה קשורה במראה ל-S60 הנוכחית".

מכונית התצוגה נראית פחות ספורטיבית ויותר גדולה מהדגמים שלכם. מה גורם לכך?
"קו הכתף של המכונית מתחיל כאן במכסה המנוע כמו ברולס רויס ובנטלי ולא מעל הפנס, בכנף הקדמית, כמו ברוב המכוניות. זה מה שנותן תחושה יוקרתית וגדולה. אבל שים לב שליגואר תמיד היה את הקו הזה, ועדיין היא נראתה ספורטיבית".

וכמובן יש כאן גם פלטפורמה חדשה...
"מה שטוב בתכנון הפלטפורמה הזו, הוא שהמעצבים עבדו יחד עם המהנדסים. כל הנקודות הקשיחות של הבסיס הוחלטו איתם וזה עוזר לעיצוב".

האם יש כאן השפעה סינית?
"בעלי הבית מבינים את סין ואנחנו את וולוו וזה שילוב טוב. ברור שאנחנו צריכים לקחת את סין בחשבון, כי אנחנו מוכרים שם המון. אבל אנחנו מוכרים להם גישה סקנדינבית לפיה האנשים הם החשובים. לכן אנחנו שונים מגרמנים. ובכל מקרה לא נמכור להם תכנון סיני".