ניסאן NV200
כפי שסיפרנו לאחרונה, ניסאן חוזרת לתחום המסחריות הקלות בישראל, עם רכב שמכונה NV200 ומבוסס על הפלטפורמה הקטנה (B) של היצרנית, אשר משמשת גם את הטידה. עם זאת, המתלה האחורי עבר שינוי דרסטי והוא נסמך על קפיצי עלים. מבנה זה מתאים לעומסים כבדים הנחוצים בכלים מסחריים ופחות לנוחות והתנהגות של מכונית נוסעים.
מדובר בוואן גבוה למדי (186 ס"מ) אך צר יחסית (169 ס"מ) ויתרונו הברור הוא באפשרות לשבעה מקומות ברכב קצר יחסית, שאורכו 440 ס"מ. אלא שלפחות בתחילה, חברת קרסו, יבואנית ניסאן, תתמקד בגרסת חמישה מושבים, והדגם עם השבעה עשוי להצטרף בהמשך.
לרכב, שהוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה 2009, בסיס גלגלים ארוך של 272.5 ס"מ, אך קיימות גם גרסאות עם בסיס גלגלים ארוך יותר שלא יוצעו אצלנו. ה-NV200 מצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל של רנו שמייצר 85 כ"ס ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית. באירופה מוצעת גם גרסת 110 כ"ס עם תיבת שישה הילוכים, אך היא לא תוצע בישראל.
מחיר הרכב החדש יהיה כ-140,000 שקל, מקביל לגרסאות המהודרות יותר של המתחרים (סיטרואן ברלינגו ורנו קנגו) וקצת מעל הגרסאות הרגילות. ניסאן NV200 יוצע עם שתי דלתות צד וברמת אבזור גבוהה יחסית, שתכלול מערכת שמע מקורית, מפתח חכם ומצלמה אחורית. מבחינת בטיחות האבזור יהיה דל, ויכלול שתי כריות אוויר בלבד.