פולקסווגן קרוס אפ!
זו המתחרה של פולקסווגן לקיה פיקנטו: גרסת חמש הדלתות של האפ! (!up), מכונית המיני החדשה. בתערוכת פרנקפורט האפ! הוצגה בגרסה סדרתית רק עם מרכב שלוש דלתות, אבל פולקסווגן מיהרה לחשוף בתערוכה גם גרסת חמש דלתות שהוגדרה כרכב תצוגה, אבל תגיע לייצור בשנה הבאה. היא אופרה באיפור שטח תחת השם קרוס אפ! (!Cross up), ולמעשה רומזת על שתי גרסאות: דגם חמש הדלתות, ודגם בעיצוב שטח (אבל בלי יכולת שטח כלשהי) שיוצע במקביל.
האפ! חמש דלתות מציעה עיצוב דומה לדגם שלוש הדלתות, כאשר לדלתות האחוריות יש חלונות הנפתחים לצדדים במקום למטה, מנגנון דומה לזה שטויוטה מציעה מזה מספר שנים באייגו (Aygo) הקטנטנה ובתאומותיה (פיג'ו 107 הנמכרת גם בישראל וסיטרואן C1 ששווקה לרגע ואישור הייבוא שלה בוטל). מנגנון זה צפוי להגיע גם לדגם הסדרתי בשנה הבאה, בעיקר מכיוון שהוא זול יותר לייצור מחלון הנפתח למטה.
בגרסת הקרוס אפ!, למכונית ה"שטח" יש פגושים שונים, מיגון גחון (כמוטיב עיצובי, לא מיגון אמיתי), בתי גלגלים וחצאיות מפלסטיק אפור ומסילות גג כסופות. לדברי פולקסווגן, דגם זה גם זכה למרווח גחון מוגבה ב-1.5 ס"מ, לא מה שצפוי להפוך אותו לבעל יכולת שטח של ממש. דגם זה גם לא צפוי להציע הנעה כפולה, ויישאר עם הנעה קדמית כמו יתר הגרסאות.
מתחרה לקיה פיקנטו: פולקסווגן אפ! חמש דלתות
צילום: מנהל
פולקסווגן ג'יטי אפ!
וגם ספורטיבית
מלבד האפ! חמש דלתות והקרוס אפ!, פולקסווגן הציגה בפרנקפורט גם את הג'יטי אפ! (!GT up), גרסה ספורטיבית של מכונית המיני. גם זו מכונית תצוגה (עם עתיד ודאי בייצור), כאשר כאן הייחוד הוא בפגוש קדמי שונה שמעניק לקטנה עיצוב אגרסיבי יותר, חישוקי "17 ומנוע עם 100 כ"ס. זה אולי לא נשמע הרבה במונחים מודרניים, אבל עם משקל עצמי של 900 ק"ג (נתונים דומים לאלו של גולף GTI המקורית), צפוי להספיק לביצועים סבירים.