טויוטה פריוס המחודשת
טויוטה מרעננת את הפריוס, אחת המכוניות החסכוניות ביותר שנמכרות כיום, ומוסיפה גרסה חסכונית עוד יותר. הדור השלישי של המכונית יזכה מעתה לשינויים קוסמטיים קלים, שכוללים פגוש שונה עם תאורת יום וסבכה חדשה, ומאחור שינוי לגרפיקה של יחידות התאורה. בתא הנוסעים השינויים מינוריים עוד יותר, ויתרכזו בתוספות אבזור חדשות בחלק מהגרסאות. בשלב זה לא ברור אם יחול שינוי במפרט האבזור של הדגם הנמכר בישראל, אך כבר כעת ברור שהמפרט הטכני לא השתנה.
טויוטה פריוס: מתיחת פנים וגרסה נטענת משקע
צילום: מנהל
טויוטה פריוס תוצע מראשית 2012 גם בגרסה חסכונית עוד יותר, תודות למערכת כלאיים משודרגת שמציעה לראשונה אפשרות לטעינה משקע החשמל. גרסה זו מצטיידת במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 4.4 קילו-וואט שעה, במקום מצברי הניקל-מטל של הפריוס הרגילה להם קיבולת של 1.3 קילו-וואט שעה.
מערכת הכלאיים המשודרגת תאפשר טווח נסיעה של 23 ק"מ ללא שימוש בבנזין (לעומת כשני ק"מ בדגם הרגיל), ונתון תצרוכת דלק פנטסטי של 47.6 ק"מ לליטר בממוצע, זאת בהשוואה ל-25.6 ק"מ לליטר בדגם הרגיל. ביצועי הדגם החדש יהיו נחותים במעט מאלו של הפריוס הרגילה, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות (לעומת 10.4) ומהירות מרבית של 180 קמ"ש (ללא שינוי). מנגד, היא מסוגלת למהירות מרבית גבוהה בהרבה בלי בנזין: 85 קמ"ש לעומת 48 בדגם הרגיל. לגרסת הפלאג-אין מערכת כלאיים עם הספק משולב של 134 כ"ס, בדומה לדגם הרגיל.
טויוטה פריוס: מתיחת פנים וגרסה נטענת משקע
צילום: מנהל
מבחינת עיצוב, לא יהיו הבדלים מהותיים בין הגרסה הנטענת משקע לבין הגרסה הרגילה. אם בכל זאת מתאמצים, ניתן לזהות חישוקי גלגלים שונים, פס כרום צנוע בחלקה העליון של הסבכה הקדמית התחתונה ויחידות תאורה שקופות (יותר) מאחור. הגרסה הנטענת מהשקע תוצע עם תוספות אבזור יחודיות, בהן מערכת שמע מבית JBL שתוכננה כך שתצרוך 80% פחות אנרגיה ממערכות רכב רגילות.