סבסטיאן פטל המשיך במסע הניצחונות שלו ושל רד-בול כאשר שלט בגרנד-פרי האיטלקי ללא עוררין. באופן מסורתי רד-בול אינה מצטיינת על המסלול ההיסטורי והכל כך מהיר של מונזה אבל הקפות הדירוג סמנו שהפעם הסיפור שונה, כאשר פטל כבש את העמדה הבכירה והקדים את לואיס המילטון במקלארן. בזינוק הצליח פרננדו אלונסו בפרארי להפתיע את שניהם ולגנוב את ההובלה, כאשר מאחוריהם גרמה תאונה רבת משתתפים להוצאת מכונית קוצבת.

מעט אחרי ההזנקה מחדש הצליח פטל לעקוף את אלונסו ומאז לא הביט לאחור. כעת הפכו הקרבות המעניינים על המקומות שאחריו. תחילה היה זה מיכאל שומאכר שהפתיע את כולם והצליח לטפס בזינוק מהמקום השמיני עד למקום הרביעי ואף לחלוף על פני המילטון בהזנקה מחדש. הקרב שניטש בין השניים על המקום השלישי היה ארוך, אך בעוד המליטון מנסה ללא הצלחה לעבור את שומאכר הגיע ג'נסון באטון מאחור ועבר את שניהם. הקרב בין המילטון לשומאכר המשיך גם אחרי החלפות הצמיגים כאשר בינתיים דלק באטון אחרי אלונסו והצליח לעבור גם אותו ולעלות למקום השני. שוב פתח הנהג הבריטי באופן מאופק והגיע לשיאו במחצית השנייה. אבל פטל כבר היה הרחק לפנים ומחוץ לטווח.

מאחור קיבל שומאכר אזהרות על כך שחוקיות ההתגוננות שלו גבולית ולבסוף נתן להמילטון לעבור ולעלות למקום הרביעי. המילטון עוד ניסה להתקרב לאלונסו אך ללא הועיל. שישי סיים פיליפה מאסה בפרארי השנייה אחרי שהיה מעורב בתאונה עם וובר בהקפות הראשונות. אחריו הגיע חיימה אלגוסארי בטורו-רוסו, פול דירסטה בפורס-אינדיאה, ברונו סנה המפתיע ברנו, וסבסטיאן בואמי בטורו- רוסו.


גרנד פרי איטליה, תוצאות המרוץ:
1. סבסטיאן פטל, רד-בול
2. ג'נסון באטון, מקלארן
3. פרננדו אלונסו, פרארי
4. לואיס המילטון, מקלארן
5. מיכאל שומאכר, מרצדס
6. פיליפה מאסה, פרארי
7. חיימה אלגוסארי, טורו-רוסו
8. פול דירסטה, פורס אינדיאה
9. ברונו סנה, רנו
10. סבסטיאן בואמי, טורו- רוסו

אליפות העולם לנהגים:
1. סבסטיאן פטל, 284 נק'
2. פרננדו אלונסו, 172 נק'
3. ג'נסון באטון, 167 נק'
4. מארק וובר, 167 נק'
5. לואיס המילטון, 158 נק'

אליפות העולם ליצרנים:
1. רד-בול, 451 נק'
2. מקלארן, 325 נק'
3. פרארי, 254 נק'
4. מרצדס, 108 נק'
5. רנו, 70 נק'