טויוטה היילנדר
ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, לא ממש מתרגשים משינוי הדרישות של משרד התחבורה לגבי הפנסים הסימטריים ברכב מייצור אמריקני. משרד התחבורה הודיע השבוע על הקלה משמעותית בייבוא רכב אמריקני, ולמרות שביוניון מוטורס מעוניינים בייבוא דגמים מאמריקה, בהנהלת הסוכנת המקומית טוענים שמבחינתם מדובר בתהליך ארוך ומורכב, שיכלול פתיחת ערוץ חדש לייבוא מכוניות.
"אנחנו עובדים עליו כבר זמן רב, והיינו מסתדרים גם ללא שינוי התקנה. נושא הפנסים היה מינורי", אומרים ביוניון מוטורס. ביבואנית מסבירים שייקח עוד זמן עד שדגמי טויוטה מתוצרת אמריקה ינחתו בארץ, מכיוון שמבחינת היצרנית זהו תהליך ארוך, שצריך לקחת בחשבון מראש את כל נושא הלוגיסטיקה, תמחור, אחריות, כמויות וחלקי חילוף.

לגבי כלי הרכב שמעניינים את הסוכנות המקומית, אין ממש הפתעות. בראש וראשונה מדובר בקאמרי (רגילה או היברידית), זאת כיוון שהדגם הנוכחי שהגיע אלינו מיפן כבר לא מיוצר, ומחליפו שהושק השבוע ייוצר רק באמריקה וללא תקינה אירופית. לצד הקאמרי, היבואנית מתעניינת גם בסיינה (Sienna), המיניוואן הגדול שחסר בהיצע שלו ונהנה עד עתה מפופולריות גבוהה בייבוא אישי. ביוניון מוטורס מביעים עניין מסוים גם ברכב הפנאי היילנדר (Highlander) לו שבעה מושבים. ואולם, כאמור, התחושה שעולה משם היא שמדובר עדיין בתהליך ארוך למדי.